I.D. af "glasrose"

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Michael Hansen
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 8530 Hjortshøj
Saltvand siden?: 2009

I.D. af "glasrose"

Indlæg af Michael Hansen »

Hej, jeg har lige købt levende sten til mit akvarie i går og i dag har jeg så opdaget noget der ligner en lille glasrose og så alligevel ikke. Jeg har været inde på reeflex for at se på billeder men den ligner ikke helt nogle af billederne derinde. Den sidder på en "fod" der er ca 5mm høj og er ca 10mm i diameter med "armene" slået ud, den er godt nok også lettere gennemsigtig men den har kun en række "arme" der sidder rundt i kanten. Så vidt jeg kan se på reeflex har glasroser flere rækker "arme". Jeg kan desværre ikke tage et billede med mit gamle digitalkamera.

Nogle der ved hvad det kan være for en ? eller skal jeg bare myrde den for at være på den sikre side ?

Mvh Michael
Brugeravatar
sintamus
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 7200 Grindsted

Re: I.D. af "glasrose"

Indlæg af sintamus »

det kunne godt lyde som en polyp, og ikke en glasrose...men et billede ville naturligvis hjælpe ;-)
RSM 130D Opstartet 14/3-09
Turbelle® nanostream® 6025
Tunze Osmolator
viewtopic.php?f=92&t=25510

Hvorfor har man da ikke haft "tid" til denne verden noget før???????
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Min erfaring er at de kun har en række arme. Muligvis kommer der flere rækker efter hånden som de bliver store.
Jeg vil sige "nuke" den medens den er lille, og husk at få alle stumperne med op.
Michael Hansen
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 8530 Hjortshøj

Indlæg af Michael Hansen »

Jeg tror bare jeg myrder den så, bare for at være på den sikre side. Jeg kan jo altid købe købe nogle blødkoraller og lign senere som jeg ved med sikkerhed hvad er. Jeg har allerede fjernet to snegle der mindede om nogle jeg fandt under plager på reeflex + en snegl jeg overhovedet ikke har kunnet finde nogle steder og så en enkelt lille krabbe. Der heldigvis en masse andet småkravl at kigge på indtil jeg engang kan begynde at komme ting i.

Mvh Michael
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"