Invasion...

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Invasion...

Indlæg af jthyge »

Arrrgghhhhh....

Jeg har længe undret mig over at der ikke kom noget ud af de mange æg min Cerith snegle er begyndt at lægge efter at jeg har flyttet til et lidt større akvarie....

Men så sidder jeg stille og roligt her til aften og kigger lidt på akvariet efter at HQI´en er slukker.....

Og undre mig over de mange sorte "sandkorn" det pludseligt er kommet, efter et nærmere kig må jeg konstatere at de æg bliver til noget! Også i den grad.....

Billede

Hele min bund er fuldt med bittesmå Cerith snegle, jeg vil tro at billedet dækker over et par kvadrat cm, og sådan ser det ud over alt.

Glæder mig til at se hvor meget de fylder i landskabet når det bliver så store som de andre..... :shock:
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Glæd dig indtil andet er bevist over den gavnlige effekt som de mange snegleunger har.
Glæd dig derefter over at du kan glæde en anden akvarist med en startpopulation af disse ganske nyttige snegle.
Så det er vel kun en glædelig begivenhed. :lol: :lol:
Mvh.

Lars Mogensen
Brugeravatar
jthyge
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Søby, Hornslet.
Kontakt:

Indlæg af jthyge »

Jo, Jo... Jeg glæder mig skam også over det. Og der er sikkert mange der gerne vil have en håndfuld når det er lidt større.

Men når jeg tænker lidt tilbage så er det 2 måneder siden jeg flyttede over i et større akvarie. I de sidste 2 måneder har mine snegle lagt en ny gruppe æg ca. hver anden dag.

Hvis de snegle jeg ser nu kommer fra de første par ugers æglægning, tør jeg slet ikke tænke på hvor mange mikroskobiske snegle der ligger i sandet.

Og sneglene ligger vel og mærket stadig æg, ca et par gange om uge.

Så får jeg da pænt travlt med at samle snegle på et tidspunkt.

Kan de spises?? :lol:
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Hej jesper. Jeg var som dig også lidt i tvivl om de æg blev til noget... men ja det gør de altså.. jeg har også opdaget en masse små snegle.. Vinbergsnegle med hvidløg smager fortrinligt, men jeg ved ikke helt med cerit snegle :lol:
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"