Plads omkring koraller
- sintamus
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7200 Grindsted
- Saltvand siden?: 2009
Plads omkring koraller
Hejsa
Tænkte lidt på om der er nogen "regler" for hvor tæt man sætter koraller. Jeg kan se på alle jeres flotte baljer at koraller står meget tæt, men kan samtidig læse flere steder, at koraller kan "brænde" hinanden, så er lidt forvirret......så hvis der er nogen der måske kan komme med nogle tommelfinger regler, ville jeg være taknemlig
Mvh
John
Tænkte lidt på om der er nogen "regler" for hvor tæt man sætter koraller. Jeg kan se på alle jeres flotte baljer at koraller står meget tæt, men kan samtidig læse flere steder, at koraller kan "brænde" hinanden, så er lidt forvirret......så hvis der er nogen der måske kan komme med nogle tommelfinger regler, ville jeg være taknemlig
Mvh
John
RSM 130D Opstartet 14/3-09
Turbelle® nanostream® 6025
Tunze Osmolator
viewtopic.php?f=92&t=25510
Hvorfor har man da ikke haft "tid" til denne verden noget før???????
Tunze Osmolator
- sintamus
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Re: Plads omkring koraller
BUMP
Tunze Osmolator
Tunze Osmolator
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Kommer meget an på hvad det er for nogen. Det er næsten bedst at prøve sig lidt frem og se om de er efter hinanden. Men koraller der "svinger" meget skal selvfølgelig have mere plads.
Og så er det ikke pænt at Bump efter så lidt tid
Og så er det ikke pænt at Bump efter så lidt tid

Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- sintamus
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Tak for svarende....og det må i da meget undskylde, men jeg kunne ikke se mit indlæg på indlægssiden, og så vidste jeg ikke om det også var det samme for jer.... men man må vel godt have lov til lidt begynderfejl 

Tunze Osmolator
Tunze Osmolator
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Det var heller ikke en sviner
Men som carsten skriver kan det være lidt tricky. Og nogen brænder rigtig meget og nogen gør ikke. Og ikke tag noget for givet, alt kan ske i akvariet

Men som carsten skriver kan det være lidt tricky. Og nogen brænder rigtig meget og nogen gør ikke. Og ikke tag noget for givet, alt kan ske i akvariet

Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- krebs36
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland
Hej.
Når jeg har været i tvivl, så har jeg prøvet at Google på de koraller jeg har, og set på f.eks lexikonsider, hvilket temperament de har, der også fortæller noget om, hvor meget skade de vil kunne forvolde en evt. "nabo" både ved berøring, og den kemiske krigsførelse i det hele taget, og ofte står der også hvordan de bedst kan lide at blive placeret, hvilket så også kan hjælpe en del mht. hvor tæt de skal stå, eller hvem de kan stå sammen med/ved siden af.
For mig har det ihvertfald haft en god gavn og glæde, at læse forskellige info/lexiconsider på nettet. God fornøjelse.
Mvh Kim
Når jeg har været i tvivl, så har jeg prøvet at Google på de koraller jeg har, og set på f.eks lexikonsider, hvilket temperament de har, der også fortæller noget om, hvor meget skade de vil kunne forvolde en evt. "nabo" både ved berøring, og den kemiske krigsførelse i det hele taget, og ofte står der også hvordan de bedst kan lide at blive placeret, hvilket så også kan hjælpe en del mht. hvor tæt de skal stå, eller hvem de kan stå sammen med/ved siden af.

For mig har det ihvertfald haft en god gavn og glæde, at læse forskellige info/lexiconsider på nettet. God fornøjelse.

Mvh Kim

Nu med kun 160L vand, og LED lys.