- For at lede den ene udstrømmer ned langs overløbet til bunden, for at "spule" under stenene. Jeg tænker at regulere dette flow med haner
- I al sin enkelhedNolan skrev:... og et 2mm hul i røret, lige under overfladen, bryder hæverten så snart vandstanden falder i akvariet.
K.I.S.S.
/Kim
Undskyld jeg afbrødNolan skrev:K.I.S.S. = Keep It Simple, Stupid !
red:
Tjah, så blev jeg slået på stregen
/Kim
Knut-Arne Berg skrev:[quote="William Jr"
- sÅ Ku jaj lær' d kU jaj
Det er fandme da et fesent udtryk.Peters1 skrev:Keep It Simple Stupid KISS
Hvad så når begge huller er stoppet til....StarF skrev:det er derfor man laver 2 huller
- Se du har forstået detLord Mike skrev:Jeg har valgt både at bore hul lige under vandoverfladen samt jeg har fået sat en kontraventil på retursiden.
- Uhh...Lord Mike skrev:Men jeg sørger stadig for at få boret hullet under vandoverfladen ud et par gange om måneden, bare for sikkerheds skyld da en kontraventil nogen gange har det med at sætte sig (bare spørg Ramse som lige har haft 800 liter saltvand på gulvet)
- Super!Lord Mike skrev:Nu når jeg skifter vand så tit (1 gang om ugen), så slukker jeg for returpumpen og derved for jeg den tjekket samtidig. Og har da endnu ikke været udsat for at den havde sat sig.
Det er netop derfor jeg også har boret hul lige under vandoverfladen. Og som ekstra sikkerhed har jeg besluttet at det er slut med ferie hvor der skal rejsesNolan skrev:Nu er det jo et faktum, at sådan noget aldrig fejler, når man forventer det......
Hvis man tester hver uge, så går det galt den uge, hvor man glemmer det (eller er på ferie..... )
/Kim