Her tænker jeg specielt polypper og skiveanemoner.
Jeg personligt har det sådan emd den salgs, at jeg har alle de sten jeg skal bruge, og ikke kan proppe en irriterende fragmentsten ind nogen steder.
Jeg kunne personligt godt savne polypper og skiver leveret på en lille bitte rund eller firkantet sten, og så fint nøjes med 4-6 polypper, og en enkelt skive eller 2..
Det lille bitte stykke fragment sten på måske 1½ x 1½cm kan man altid få plads til lige der hvor man vil have korallerne, og med de 2 nævnte typer jeg nævner, tager det kun en måneds eller 2 i et godt kørende akvarie, før at man ikke der det lille stykke sten de bliver leveret på.
Jeg ser tit polypper og skiver jeg vildt gerne vil have, men jeg køber dem ikke grundet ovenstående dillemma..
Kunne forestille mig at nogen også kunne have lidt samme holdning med div. SPS koraller - Fx. at man havde mulighed for at købe en Acropora på 2-4cm for under det halve af hvad en halv-stor koster

Det er kun en tanke jeg har mig personligt, at det kunne være lækkert at købe fragmenter, frem for udelukkende fyldte sten eller store koraller.
Lad mig høre nogen meninger om dette, om jeg er den eneste der har idéen, eller om det er noget der ligger gemt i mange