tips til fodring af nye fisk

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 6950 Ringkøbing
Geografisk sted: Vestjylland

tips til fodring af nye fisk

Indlæg af prezn »

Ja idag har jeg lige købt to nye fisk, en lille dværgkejser og en pudsefisk kan ikke huske hva den hedder, MEN hvordan skal jeg fodre dem da de gemmer sig her i starten omme bag mine sten, fordi mine to klovne og damsel og rejer er total griske når der kommer mad.

selvom jeg får pumpen til at skyde det om bagved så kan jeg jo ikke vide med sikkerhed at de får.

har i nogle tricks ? :)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: tips til fodring af nye fisk

Indlæg af Han$en »

Lad dem falde til.. Fisk dør ikke af ikke at spise i et par dage :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16

Indlæg af prezn »

nej selvfølgelig ikke med troede bare det vil hjælpe dem med at falde til ro når de fik mad?
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted

Indlæg af Olsen »

evt pøv at slukke pumperne, men ellers giv det tid.
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16

Indlæg af prezn »

hva mener du med at give det tid, bare vente til de lige pludselig tager eller? :)hvis jeg slukker pumperneer jeg 100% sikker på at klovnene og damslen fråder det med det samme...
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted

Indlæg af Olsen »

Ja, giv det tid. Jeg antager at du lige har fået sat fiskene i dit akvarium og så er det jo meget almindeligt at de er sky og ikke vil tage særlig meget føde til sig før der går et nogle dage.
Hvad fodrer du med?
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16

Indlæg af prezn »

Olsen skrev:Ja, giv det tid. Jeg antager at du lige har fået sat fiskene i dit akvarium og så er det jo meget almindeligt at de er sky og ikke vil tage særlig meget føde til sig før der går et nogle dage.
Hvad fodrer du med?
jeg fodrer med ´noget flagefoder, artemia og rejeæg
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Som andre allerede er inde på, så giv dem nogle dage til lige at falde til.. Nogen spiser med det samme og andre skal lige falde til først.
Så du dem spise der hvor du købte dem? og i så fald hvad de spiste?
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16

Indlæg af prezn »

så dem at spide, de fik lidt flage foder og granulat, så vil de gerne have lidt frost os.
men venter bare til de er faldet til ro.
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Pudsefisken, hvis det er den ægte, får du alligevel ikke til at spise...den lever stort set kun af parasitter på andre fisk og forhåbentlig har de ikke så mange at pudsefisken kan overleve på¨dem.

Citat:
Denne art optræder som pudsefisk. Den er obligat pudser, dvs at den udelukkende lever af de parasitter, hudrester mv den pudser af andre fisk. Den har i naturen regulære pudsestationer, hvortil revets øvrige fisk, store som små, kommer og bliver pudset. Selv meget store arter, der lever af småfisk, lader sig pudse ? endda i mundhule og gæller. Fjernes alle pudsefisk fra et område, vil de øvrige fisk først blive syge, derefter forlade området. De få fisk, der bliver tilbage, er i en ynkelig stand.
Reefsafe: Ja
Social: Holdes enkelt- eller muligvis parvis.
Foder: Svær at få til at tage erstatningsfoder. Selv når det lykkes at få den til at tage foder, dør den ofte, muligligvis af fejlernæring. :G :G
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
brock
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af brock »

Min pudsefisk http://dk.reeflex.net/tiere/197_Labroid ... diatus.htm spiser næsten alt frostfoder(særlig glad for artemia) og tang.
prezn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
16

Indlæg af prezn »

leifkrarup skrev:Pudsefisken, hvis det er den ægte, får du alligevel ikke til at spise...den lever stort set kun af parasitter på andre fisk og forhåbentlig har de ikke så mange at pudsefisken kan overleve på¨dem.

Citat:
Denne art optræder som pudsefisk. Den er obligat pudser, dvs at den udelukkende lever af de parasitter, hudrester mv den pudser af andre fisk. Den har i naturen regulære pudsestationer, hvortil revets øvrige fisk, store som små, kommer og bliver pudset. Selv meget store arter, der lever af småfisk, lader sig pudse ? endda i mundhule og gæller. Fjernes alle pudsefisk fra et område, vil de øvrige fisk først blive syge, derefter forlade området. De få fisk, der bliver tilbage, er i en ynkelig stand.
Reefsafe: Ja
Social: Holdes enkelt- eller muligvis parvis.
Foder: Svær at få til at tage erstatningsfoder. Selv når det lykkes at få den til at tage foder, dør den ofte, muligligvis af fejlernæring. :G :G
okay, det er denne art jeg har købt Labroides dimidiatus, men det må tiden lige vise om den vil spise noget foder ved siden af :) men har set at den har prøvet på at pudse lidt på min lille klovn.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"