Foder

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Sir-DeltA
Foxface
Foxface
Reactions:
20
Postnummer: 7700 Thisted

Foder

Indlæg af Sir-DeltA »

Hej.

jeg er lidt i tvivl om hvor meget mad mine fisk har behov for, i starten gav jeg dem frostfoder hver dag, med dette gav mig desværre lidt for meget nitrat. Troede jo bare jeg var god ved dyrene.

Så lige pt. giver jeg dem frostfoder 2 gange hver anden dag.

Mine dyr:

1x Blå Kirug
1x Gul Kirug
1x Picasso fisk
1x Kejser (Imperator)
1x Svensker
1x Stor klovnfisk
1x Lille klovnfisk
1x Pudsereje
2x Dannebo rejer
1x Rød søpølse
1x Hugo
3x Eratmit kreps

Men som sagt giver jeg dem bare frostfoser 2 gange hver anden dag, er dette fint nok? (det er vist nogle små rejer/musling der er i frost foderet)

Alle dyr spiser fint osv.

Men skal jeg også give dem Nori tang osv?

Og hvor meget mad har de præcis behov for? Kan man veje det eller noget? - Eller hvordan gør i?

Sir-DeltA
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Med kejser og kirurger er det afgørende at du også fodrer med grønt - nori er et godt sted at starte.
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

min kirug er også helt vild med agurk. jeg fodrer gerne kun med nori når jeg ved jeg er hjemme til at samle resterne op da jeg synes det sviner en del.derimod er en skive agurk lidt mere fast i det og den er god at nippe til i løbet af dagen som de ynder at gøre uden der går så meget til spilde. :lol:
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19

Indlæg af seier »

hov jeg glemte vist at svare på det egentlige spørgsmål: jeg tror ikke der er nogen der ligefrem kan give dig en vægt på hvor meget du skal fodre men det der er vigtigt er jo at så meget så muligt af foderet bliver spist inden for rimelig tid når det gælder frostfoder og flagefoder mv altså svævende foder. sluk evt. cirk.pumper mm så det meste af foderet ikke bare ryger i sumpen og rådner der. jeg synes generelt at det er bedst at fodre meget lidt af gangen således at næsten alt foderet er spist inden det når bunden, også gøre det over lidt tid. med hensyn til grøntfoder som nori og agurk,salat og den slags så bruger jeg en dertil indkøbt plastikklemme.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Seier: Klip Noripladen i 4 strimler. Tag 2 af dem og rul dem sammen, og sæt dem i klemmen. Så er du fri for svineriet, fordi fiskene ikke kan splitte strimlen af, men kun kan nippe til den.
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19

Indlæg af seier »

det vil jeg prøve tak.
Besvar