Jeg har købt mig en Deltec APH 525 til min nye balje, som jeg har prøvet at testkøre på mit lille 126 liters akvarium MEN... Da jeg første gang startede den og stillede den som jeg trode, så gik det osse fint i nogle minutter, så smuttede jeg lige ud af stuen 2 min, og da jeg kom tilbage var vandet væltet ud på gulvet..

Efter endnu en justering gik det bedre, jeg lå på sofaen og kiggede på
skummer + tv i 4 timer, skummeren skummede ca 5 mm i koppen, så jeg hoppede tilfreds i seng. Da jeg så vågnede i morges var der igen vand, MEGET vand på gulvet..

Der er endda lavet et rør ud i siden af koppen, som jeg havde sat en slange på og ført tilbage til akvariet, bare i tilfælde af det værste.. Men alligevel havde det lykkedes skummeren at gå amok i løbet af natten.. Skummeren står udenfor sumpen, så det er rimelig vigtigt at jeg kan stole på den, at den ikke går amok. Men er der nogen som ved hvordan man grundindstiller sårn en fætter, eller evt. har et link til hvor man kan se det ?? Så vil jeg være rigtig glad..
P.T. har den kørt med fuldt åbent kuglehane på retursiden, ca 600 liters flow, og så havde jeg stillet på luftjusteringen så skumtoppen stod ca. midt i røret indeni skummerkoppen.
Mvh. Breuner.
Fragmenter i stærke farver købes i nærheden af Aalborg 
190 L Juwel hjørneakvarie - Nedlukning igang.
130 L Red Sea Max - Nedlukning igang.
126 L DIY projekt - Kører.
530 L Helglas - Under konstruktion.