Ved godt det ikke er optimalt, men vil gerne høre hvad jeres erfaringer er?
skummeren det drejer sig om er en tunze nano doc9002.
skummer uden overløb?
- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
Re: skummer uden overløb?
Det kommer vel an på akvariestørrelsen, men ellers, hvorfor skulle det så ikke være optimalt? Den tager da overflade vand, eller?
Nej det ser faktisk ikke sådan ud. uden for overløb vil den dermed ikke være så god nej, da den ikke tager overfladevandet. Ved Flyvefisken så jeg en luft skummer (jeg kan ikke huske navnet) som havde vandindløb i toppen så den kunne justeres således at skummeren var i den rigtige højde. Dermed var den ikke så sårbar overfor fordamning og tog altid overfladevand ind. Den kunne dermed placeres i akvarie uden overløb med sten direkte op af.
Nej det ser faktisk ikke sådan ud. uden for overløb vil den dermed ikke være så god nej, da den ikke tager overfladevandet. Ved Flyvefisken så jeg en luft skummer (jeg kan ikke huske navnet) som havde vandindløb i toppen så den kunne justeres således at skummeren var i den rigtige højde. Dermed var den ikke så sårbar overfor fordamning og tog altid overfladevand ind. Den kunne dermed placeres i akvarie uden overløb med sten direkte op af.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
akvariet er 54 l (nano). Orker ikke at skulle til at lave overløbskasse, derfor jeg forhører mig lidt herinde;) modtger også gerne andre forslag.
- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
Hvad med den her Boyu....
Du er klart bedre tjent med en tunze, men denne er vel egentlig også velegnet til formålet, http://cgi.ebay.com.my/BOYU-Aquarium-15 ... dZViewItem
Du er klart bedre tjent med en tunze, men denne er vel egentlig også velegnet til formålet, http://cgi.ebay.com.my/BOYU-Aquarium-15 ... dZViewItem
- Bjerge
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
Nu ved jeg ikke om du allerede ejer Tunze skummeren, for ellers kan du jo købe deres nano reefpack 200, der er jo et overløbskammer og skummer i et. Men man kan også købe det hver for sig hvis du allerede har skummeren.