"udendørs" pumpe til 140 L ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Ulrik
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: Nordsjælland

"udendørs" pumpe til 140 L ?

Indlæg af Ulrik »

Jeg har lige lavet et højt akvarie 1 m men som det fremgår er det kun på ca. 140L og derfor ikke særligt bredt/dybt. Jeg har brug for en udendørs pumpe, da jeg ikke kan/vil skjule den i akvariet. Mit overløb tager ca 2000l/H så jeg ville gerne bare have en lille en på max. 2000 L/H. Er der nogen der har et forslag til dette?. Det er et absolut must at den er meget lydsvag.
Har overvejet en lille pumpe jeg kan sætte i overløbet med en slange tilbage til akvariet men det er vist ikke helt så smart. Har set Tunze 6025 men ved ikke om den kan forsynes med en afgangsslange tilbage til akvariet.

Jeg har forsøgt med en 5000 L/H Aquabee via overløb, men det bliver simpelthen for voldsomt.

Tak for hjælpen
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: "udendørs" pumpe til 140 L ?

Indlæg af Brian »

Tunze laver nogle ret små pumper som er gode.

Men kunne du ikke bare sætte din Aquabee over baljen, lade den suge gennem en slange og så blæse retur gennem måske et y stykke eller en spraybar ?
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"