Hej igen
som tidligere nævnt er
klovnfisk ikke en så nem
fisk som mange anser den for at være, jeg måtte selv prøve to gange inden de lykkedes, dog skal det siges at det første par jeg fik var helt nyimporterede og blev udsat for en lang transporttid (har senere hørt at stort set alle
klovnfisk i den sendning døde) anden gang fik jeg et par der havde gået i butikken i næsten 14 dage og så meget sunde ud (valgte bevidst ikke det aller mindste, tvært imod) og har aldrig haft problemer med disse, selvom det ikke er den nemmeste
fisk i starten er den stort set umulig at slå ihjel når den først er tilvendet.
udover
klovnfisk har jeg også en gul kirug (helt uden problemer) denne var den første
fisk jeg puttede i efter klovnfiskene (dem havde jeg fra tidligere
akvarie) og samtidig kom der også ÉN gulhalet damsel i (kun en af denne art, så skulle den ikke være så barsk som hvis du har flere, hvilket stemmer helt overens med mine erfaringer)
jeg har også to kaudernier (dvs. har kun én nu, da de var af samme køn, og derfor udkonkurrerede hinanden)
en seksstribet
gylte har jeg også, og denne
fisk synes jeg virkelig også du skulle overveje, utrolig flot og har en anderledes adfærd end mange andre
fisk.
jeg har som den sidste
fisk tilføjet en Palet kirug (størrelse xxs) og den trives fint, dog skal det siges jeg har en meget overkill
skummer på, og noritang i næsten konstant de første to uger. yderligere skal det også nævnes at det er en
fisk der vokser ekstremt hurtigt, men som du selv er inde på er det virkelig også en utrolig smuk
fisk.
derudover synes jeg da også du burde have et par
rejer i baljen, ret flotte, underholdenede og samtidig nyttige.
med hensyn til
koraller er jeg meget enig med det der allerede er blevet nævnt, skiver, polypper og nemme
LPS koraller. helt oplagt ville være
Caulastrea (og efter min smag
Caulastrea furcata)
og jeg behøver jo nok ikke nævne at du er velkommen

men ellers så kan jeg da nævne at jeg om "kort" tid holder "ophørsudsalg" da jeg desværre skal have nedlagt akvariet, så alt skal væk
koraller og
fisk, det ville jo være oplagt til den tid, men der går lige et par måneder først (formentligt januar eller februar nok)