glasroser
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Re: glasroser
Jeg sprøjter dem med 35 % brintoilte og andre bruger saltsyre
1 dråbe på ført ( injection ) med en kanyle og den er væk.

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 5500 middelfart
hej hans har haft ca 4-5 stk i mit gamle akvarie og det hjalp ikke
Har prøvet med lidt saltsyre tror det hjælper men ville gerne vide hvor mange ml man må tilsætte uden det går ud over akvariet.. har mange sps og lps
har så sent som i går tilsat en sommerfugle fisk det så ikke lige ud til at være et hit da den efter ca en time i baljen gik amok på mine sps ...
Har prøvet med lidt saltsyre tror det hjælper men ville gerne vide hvor mange ml man må tilsætte uden det går ud over akvariet.. har mange sps og lps
har så sent som i går tilsat en sommerfugle fisk det så ikke lige ud til at være et hit da den efter ca en time i baljen gik amok på mine sps ...

Der skal meget saltsye til før du kan måle det på Calsiumen ( CA ) den vil falde når du kommer saltsyre i akvariet.
Men jeg bruger en sprøjte med 3.5 ml og akavriet er 400L der kan jeg intet måle eller se.
Steen
Men jeg bruger en sprøjte med 3.5 ml og akavriet er 400L der kan jeg intet måle eller se.
Steen
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 5500 middelfart
tak sten hver dag eller springer du et par dage over ind i mellem ...
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Nordsjælland
Er det ikke ph-værdien man skal måle? Ca har vel ikke noget at gøre med surheden i vandet.
Hvor meget giver i ca. hver rose?
Hilsen Mickey
Hvor meget giver i ca. hver rose?
Hilsen Mickey
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
Det var alligevel utroligt. Jeg har haft er større antal glasroser i flere akvarier og har aldrig været ude for at en L. wurdemani ikke kunne klare problemet. Ved du om der er andre, der har haft L. wurdemani uden at de har klaret deres glasroser?T1000 skrev:hej hans har haft ca 4-5 stk i mit gamle akvarie og det hjalp ikke
/Hans
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9850 Hirtshals
- Saltvand siden?: 2009
Hej Jeg havde også en del problemer med glasroser, så fandt jeg "Joes Juice" Kan købes ved Petsupply og kan godt anbefales. Skader ikke koreller
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Hej, jeg lader dem passe sig selv. Men det betyder også, at jeg efterhånden har en del, spredt ud over hele akvariet. Jeg har (indtil videre) ikke observeret nogen problemer med at have glasroser. Men de er heller ikke i nærkontakt med koraller, skiver eller anemoner.
Jeg har haft dem i snart et års tid. Hvor længe det går godt ved jeg ikke, men jeg er pt. tilfreds med dem - de bidrager med liv til akvariet.
Niels
Jeg har haft dem i snart et års tid. Hvor længe det går godt ved jeg ikke, men jeg er pt. tilfreds med dem - de bidrager med liv til akvariet.
Niels
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Vent bare til de kommer i nærheden af noget af det andet liv i akvariet, så sker der ting og sager. De brænder alt de kan komme i nærheden af. Synes du skulle begynde at fjerne dem, for pludseligt tager de overhånd og er umulige at styre.nbd skrev:Hej, jeg lader dem passe sig selv. Men det betyder også, at jeg efterhånden har en del, spredt ud over hele akvariet. Jeg har (indtil videre) ikke observeret nogen problemer med at have glasroser. Men de er heller ikke i nærkontakt med koraller, skiver eller anemoner.
Niels
- vildihjelm
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Geografisk sted: Kolding
Jeg bruger Joes Juice fra Petsuppley
virker kanont selv på svære steder

Fragmenter i stærke farver købes i nærheden af Kolding