Det var en fisk som jeg har prøvet at fange i næsten 1 år ..... uden held, men da jeg var nede ved Johns saltvandsfisk i lørdags, fik jeg denne meget lille krog på snørre, der var selvfølgelig ikke en modhager på krogen.
Jeg ville så i aftes lige se hvordan krogen ville synke ned i vandet, så jeg smed snørren i vandet, og der gik ikke engang 15 sekunder så var den første fisk henne og nibbe til den, ved ca. 20 sekunder, tog damsleren så fat i krogen, og jeg nåede ikke at tænke, jeg rykkede bare hårdt op i snørren og fisken fulgte med op så hurtigt at de måtte flyve ca. 3,5 meter ud i stuen, og landede på mit trægulv med et stort KLASK, min hund lå bare og kiggede på fisken, som den sikkert tænkte ''hva' fanden skal de fisk nu også ud på gulvet nu må far sgu da til at holde op''

Men jeg vil jo ikke bare slå den ihjæl, så jeg skyndte mig at tage fisken op i hånden, og så i et særligt netkar som jeg har lavet, netop for når jeg får nye fisk, kan de gå der i til de kommer sig rigtigt og for at Damsleren kan vende sig lidt til de nye, i dette kar gik en ny Kirug som jeg også købte i lørdags nede hos John, så med Damsleren i den ene hånd, måtte jeg så lukke den nye kirug ud i akvariet og så få Damsleren op i dette net kar, der går den nu, og er til afhentning gratis, hvis der er en der kunne tænke sig denne fisk.
Det var bare lige en lille historie, om en virkelig god måde at fange fisk på, uden at skade fisken på, hurtigt og praktisk.