At hæve KH og pH (også alligevel ikke)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
LarsD
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
17
Postnummer: 4320 Lejre

At hæve KH og pH (også alligevel ikke)

Indlæg af LarsD »

Halløj,

Jeg fik konstateret, at min KH var noget lav (omkring 3-4), pH ligeså (7,6-7,8), hvorimod Ca som forventligt var skyhøj (500 ppm ++) - jeg bruger postevand i et kalkholdigt område (regner med at det er en del af årsagen).

Ergo, det lader til at min buffer-kapacitet i baljen efterlader en del at ønske.

Derfor købte jeg for et par uger siden en flaske Sera KH/pH-plus 500 ml, som jeg har tilsat 40 ml om dagen. Det burde have hævet min KH med 2 om dagen.

Nu er flasken snart tom, men KH er kun oppe på 4-5 stykker og pH'en har ikke ændret sig nævneværdigt.

Gør jeg noget forkert, skal jeg gøre andet eller er der noget jeg har overset? :?
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: At hæve KH og pH (også alligevel ikke)

Indlæg af leifkrarup »

Jeg ville lige dobbeltchecce med et andet testsæt før jeg foretog mig noget drastisk. Jeg ved ikke rigtig med Seraprodukterne....har altid opfattet dem som mest til ferskvand.....umiddelbart er det ikke et mærke jeg ville satse på. Men det er ren fornemmelse....jeg ved egentlig ikke så meget om Sera.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"