synes ikke rigtig jeg kan se mine alm. klovn spiser, jeg fodre med spirulina flager. de svømmer hen til fodret, men tager det ikke.. de er ved og se lidt tynde ud synes jeg..
de går sammen med 3 stk 2 farvede damsler.
akvariet er startet her den 27/8
jeg har en lille måling på nitrit på 0,05 red sea test.
amoniak = 0
nitrat = 20
phosphat = 0
ph = 8,2
salinitet = 1025 ved 26 c.
klovn spiser ikke
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
klovn spiser ikke
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: klovn spiser ikke
Nu har du også kommet dem i akvariet lidt vel hurtigt efter opstart. Nitrit målingen skal være 0 inden man kommer dyr i, men sket er sket. Prøv evt med noget andet foder f.eks mysis (frost), det plejer at glide lidt nemmere ned for de lidt mere kræsne.
Lad nu være med at fodre dem helt vildt i håb om at de tager noget for så risikerer du at den nitrit bliver et endnu større problem. Lav gene nogle vandskift også.
Lad nu være med at fodre dem helt vildt i håb om at de tager noget for så risikerer du at den nitrit bliver et endnu større problem. Lav gene nogle vandskift også.
Senest rettet af herzberg tirs 16. sep 2008 07:28, rettet i alt 1 gang.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
ja de er kommet lidt hurtigt i, ville have en smule belastning på akvariet, så det kommer lidt hurtigere igang..
men prøver med lidt mysis..
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis du fremover får problemer så ved du hvorfor. Det er ikke heldigt at belaste akvariet inden det er klar. Og det går ikke hurtigere ved at blive belastet, snarere tværtimod.T-Svendborg skrev:ja de er kommet lidt hurtigt i, ville have en smule belastning på akvariet, så det kommer lidt hurtigere igang..
Var det ikke snarere din tålmodighed der ikke var lang nok.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Enig med Carsten - Det lyder mere som tålmodigheden der smuttede (Det kender jeg også
).
Mine klovne har udviklet sig til glubske bæster, men i starten gad de heller ikke meget andet end mysis, men hakkede rejer og muslinger (Fra sådan en seafood blanding) er også guf. Husk at lade foderet tø og lad vandet løbe fra inden du fodre, især frostpladerne fra dyrehandleren kan indeholde ret meget næring i vandet der er ved.
Og foder ikke ret meget af gangen. Sluk eventuelt cirkulationen så de har bedre tid til at æde inden foderet ender bag sten og i sumpen.
Mvh
Henrik

Mine klovne har udviklet sig til glubske bæster, men i starten gad de heller ikke meget andet end mysis, men hakkede rejer og muslinger (Fra sådan en seafood blanding) er også guf. Husk at lade foderet tø og lad vandet løbe fra inden du fodre, især frostpladerne fra dyrehandleren kan indeholde ret meget næring i vandet der er ved.
Og foder ikke ret meget af gangen. Sluk eventuelt cirkulationen så de har bedre tid til at æde inden foderet ender bag sten og i sumpen.
Mvh
Henrik
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Det er desværre en udbredt misforståelse, at der kommer flere bakterier blot fordi mængden af lort stiger.. Sådan virker det ikke. Det du kan blive ramt af, er at der aldrig rigtigt kommer ordentlig balance i akvariet og du hele tiden kommer til at kæmpe med mystiske algeangreb og værdier der aldrig rigtigt bliver stabile (på de ønskede værdier).T-Svendborg skrev:ville have en smule belastning på akvariet, så det kommer lidt hurtigere igang..