Hydor Koralia 12V Wavemaker
- D.Damgaard
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Hydor Koralia 12V Wavemaker
Jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaringer med denne......
http://www.hydor.it/en/products/show/32
http://www.hydor.it/en/products/show/34
http://www.hydor.it/en/products/show/32
http://www.hydor.it/en/products/show/34
Senest rettet af D.Damgaard søn 7. sep 2008 08:50, rettet i alt 1 gang.
Vh. Dennis Damgaard
"We must go see for ourselves" - Jacques Yves Cousteau
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
Re: Hydor Koralia 12V Wavemaker
Neeej...
Nu har jo Koralia i rettferdighetens navn kommet med mye nytt på markedet..,men jeg kjøpte selv 4.stk. av disse koralia nr.4.streampumpene deres,da de kom ut for rundt tre år siden..
Billige og gode,men av en eller annen grunn,så stoppet alle fire opp her hos meg,når de hadde kjørt i ett års tid
Alle stoppet opp innenfor ett interval på rundt 2.mnd!!
Og når de stoppet opp,en og en,fikk en seg en god "karamell",når en stakk hånden nedi vannet i min gamle 343 liters balje..
Heldigvis påvirket ikke pumpenes "dødsfall"noe på annet liv i baljen min.
Fikk tilbud om nye pumper på GARANTIEN,men valgte å få ut noen Tunze 6045 i stedet,og betale mellomlegget der
Disse har nu gått i halvannet år,uten noen problemer heldigvis..
Men... av forståelige grunner har jeg blivet litt "reservert"på merket Koralia i sin helhet
Nu skal det dog nevnes her at det er en del i Norge nu som har hatt en del tull med Tunzes stream 6100/6200 serier også,men føler meg tryggere av en aller annen grunn med dette merket ja..
Og kontrollerne til Tunze,har jeg aldrig hørt noe vondt om heller da..
Nu har jo Koralia i rettferdighetens navn kommet med mye nytt på markedet..,men jeg kjøpte selv 4.stk. av disse koralia nr.4.streampumpene deres,da de kom ut for rundt tre år siden..
Billige og gode,men av en eller annen grunn,så stoppet alle fire opp her hos meg,når de hadde kjørt i ett års tid

Og når de stoppet opp,en og en,fikk en seg en god "karamell",når en stakk hånden nedi vannet i min gamle 343 liters balje..
Fikk tilbud om nye pumper på GARANTIEN,men valgte å få ut noen Tunze 6045 i stedet,og betale mellomlegget der

Men... av forståelige grunner har jeg blivet litt "reservert"på merket Koralia i sin helhet

Nu skal det dog nevnes her at det er en del i Norge nu som har hatt en del tull med Tunzes stream 6100/6200 serier også,men føler meg tryggere av en aller annen grunn med dette merket ja..

- D.Damgaard
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Nu kan jeg godt læse at du ikke lige er Hydor mand, meeeeennnnn....... Nu er det jo 3 år siden.........Knut-Arne Berg skrev:Neeej...
Billige og gode,men av en eller annen grunn,så stoppet alle fire opp her hos meg,når de hadde kjørt i ett års tid![]()
Fikk tilbud om nye pumper på GARANTIEN,men valgte å få ut noen Tunze 6045 i stedet,og betale mellomlegget der![]()
Men... av forståelige grunner har jeg blivet litt "reservert"på merket Koralia i sin helhet![]()
Denne nye serie af lav-volts pumper, med Wavemaker har de jo sikret at man ikke mærker lidt "snurren" i fingerne....
New and innovative line of low voltage circulation pumps designed and developed in Itlay.
Koralia 12V pumps connected to the WaveMaker control system guarantee safe and easy wave and tidal effects ideal for the wellbeing of marine and reef aquariums.
Vh. Dennis Damgaard
- D.Damgaard
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Hmmmm, er der slet ingen der bruger disse pumper.....
Vh. Dennis Damgaard
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Er de overhovedet kommet på markedet herhjemme?
Og at producenten "garanterer sikkerhed" er jo ikke ligefrem et bevis på at de er det
Og at producenten "garanterer sikkerhed" er jo ikke ligefrem et bevis på at de er det

- D.Damgaard
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Hmmm.... Korallen.dk har dem til salg......
Jeg kan godt mærke folk er lidt skeptiske overfor disse pumper, men tror I ikke de har fået lidt mere styr på sagerne....???
Da den nye serie køre på 12v "kilder" det vel heller ikke så meget i fingerne.......
Jeg har bare fået et godt tilbud på 4 stk, koralia 2 (12v) med wavemaker, så jeg tror jeg vil gi´ dem en chance.....
Jeg kan godt mærke folk er lidt skeptiske overfor disse pumper, men tror I ikke de har fået lidt mere styr på sagerne....???
Da den nye serie køre på 12v "kilder" det vel heller ikke så meget i fingerne.......

Jeg har bare fået et godt tilbud på 4 stk, koralia 2 (12v) med wavemaker, så jeg tror jeg vil gi´ dem en chance.....
Vh. Dennis Damgaard