overløb. på en anden måde?
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
overløb. på en anden måde?
Jeg skal til at lave et lille setup mere, så ville jeg hører ad om nogen her inde, har prøvet at lave et overløbs ( i hjørnen ) med 2 stykker glas forskudt af hinnaden i højden, for selv at styre flowet, i overløbet? Så man på denne måde kunne lave nogen riste og ligge eventuelt noget symbionic og rowa fos på, så man på denne når fik et naturligt flow igennem disse produckter.
ved ikke om det kan fungere, men jeg har tænkt mig noget alle dette billede. ( håber i kan se iden i det )
hvad syntes i ?
ved ikke om det kan fungere, men jeg har tænkt mig noget alle dette billede. ( håber i kan se iden i det )
hvad syntes i ?
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Re: overløb. på en anden måde?
Reelt set er det vel bare ligesom en bobblefælde i sumpen. Ulempen er at hvis en fisk eller lignende ryger i så er den meget svær at få op igen.
/martin
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Det havde jeg engang i mit ferskvandsakvarie - og det var noget rod!
Alt for besværligt at komme til efter min mening.
Alt for besværligt at komme til efter min mening.
SPS : Stability provides succes
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Du vil vel heller ikke få fjernet overfladevandet som er hele formålet med et overløb?
Men ellers syntes jeg det er kanon når der kommer alternative forslag. Jeg får også tit nye ideer, men der er ofte for mange ulemper ved dem til at de er brugbare
Men ellers syntes jeg det er kanon når der kommer alternative forslag. Jeg får også tit nye ideer, men der er ofte for mange ulemper ved dem til at de er brugbare

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8200 Århus N
- Geografisk sted: Århus
Det vigtigste ved et overløb er jo at det fungere som et overløb og ikke fx. en vandbro samt at tage overflade vandet for at få flest mulige proteiner med, den fordel fjerner du fuldstændig ved at lave en boblefælde i overløbet... Ellers en god idé...
For akvarie setup - se min profil...
Venlig Hilsen
Frederik
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Det er vel bare et spørgsmål om at lave glas pladen bagved høj nok, og så smide en traditionelt Kam på selve overløbet, for det skal fungere som et traditionel overløb. bare med omvendt flow som derefter stiger op til rørene til sumpen, netop for at få selve flowet op igennem forskellige medier. ( så man har denne mulighed, på det samme plads )
Desuden er det faktisk ikke så svært og tror ikke det bliver noget rode. man kan jo bare Lime en ridsle plade i mellem de 2 glas vægge, så man nemt og hurtig kan fiske foreks. fisk op som kommer over ens kam.
Desuden er det faktisk ikke så svært og tror ikke det bliver noget rode. man kan jo bare Lime en ridsle plade i mellem de 2 glas vægge, så man nemt og hurtig kan fiske foreks. fisk op som kommer over ens kam.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8200 Århus N
- Geografisk sted: Århus
forstår ikke helt? tegning? 

For akvarie setup - se min profil...
Venlig Hilsen
Frederik