øv en af de to perculaer jeg købte igår er desvære død idag. problemet er bare at jeg godt kan se hvor den ligger, men kan ikke få den op uden at splitte hele opbygningen i atomer. hvad gør i andre experter i sådan et tilfælde?. Det er en lille fisk på godt et par centimeter men jeg har kun 250 liter i bajlen.
Da dit akvarie lader til at være helt nyt, ville jeg samle den op. Chancen for at du har små dyr nok der kan æde den på rekord tid er meget lille, der er muligheden for at den rådner og forurener akvariet forstor.
ja det var egentligt også min egen første tanke men det ville jo være rart nok hvis man kunne undgå at splitte det hele ad med hvad deraf følger. jeg tror jeg vil prøve at lave et stykke slange og se om jeg kan suge den ud med lidt snilde, tak for det hutige svar carsten
Det var også min første tanke at forsøge noget med en slange. Jeg regnede også med at det havde været med i dine overvejelser. Kan du evt. ikke istedet for at suge, så blæse den et andet sted hen hvor du kan få fat i den?
så lykkedes det jeg fjernede 3 sten og blæste og sugede afdøde frem i lyset. ved nærmere undersøgelse af fisken kan man se at dens finer er flosede i kanterne gad vide om der har foregået en revirkamp mellem de to klovne i løbet af natten? de svømmede ellers lystigt og fredeligt sammen i aftes. jeg tror nu selv at det må være stres den er død af da det var en helt nyindkommet sending jeg købte dem fra. så kan man lære det, men klovnfisk går åbentbart som varmt brød i øjeblikket.
Finnerne på en død fisk, rådner eller ædes som noget af det allerførste. så en fisk der blot har ligget i ganske få timer, kan have mistet både øjne og finner, selv om kroppen er intakt.
ja under alle omstændigheder er der jo ikke meget andet at gøre end at håbe den anden klovn klarer sig. en overlevelsesprocent på 50 er vel bedre end 0. imellemtiden kan jeg jo lige finde den hvide kittel og mine reagensglas frem og måle lidt vand igen bare lige for en sikkerheds skyld.