HJÆLLLP Flytning fra et akvarie til et andet
-
- Kejser fisk
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
HJÆLLLP Flytning fra et akvarie til et andet
jeg har et red sea max der køre, men skal have flyttet det over i det nye, men jeg har halvdelen af de sten der skal i det nye i min red sea og resten er døde og står i en kasse, her er spørgsmålet så. kan jeg tage alle stenene ud af mid red sea uden det går ned? der er 2 klovne og 2 kardinaler alle på ca 5-6 cm og en del koraller, der er 300gram synbiont i mit red sea. kan man dette og kan det køre en uge sådan? da jeg lige skal i sommerhus i mellemtiden, og ville lade det store stå og køre uden sump til jeg kom hjem?
håber det er bare til at forstå lidt ellers så i meget gerne stille spørgsmål.
Mvh kim
håber det er bare til at forstå lidt ellers så i meget gerne stille spørgsmål.
Mvh kim
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions: 101
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Varde
Re: HJÆLLLP Flytning fra et akvarie til et andet
Er der ikke en der kan komme og kigge til det en gang imellem ?
1 uge ville jeg tro var lang tid hvis man lige har flyttet og ikke skabt en balance endnu.. ?
1 uge ville jeg tro var lang tid hvis man lige har flyttet og ikke skabt en balance endnu.. ?
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
-
- Rev Papegøje fisk
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
nu ved jeg selvfølgelig ikke om baljerne skal stå samme sted, men da jeg flyttede satte jeg min nye balje op med sump, lys sten og det hele. Da den så havde kørt ca. 1 måneds tid, flyttede jeg alle de levende sten samt dyr over og jeg mistede intet på den konto.
hmmm, men med 4 fisk i rimelig størrelse tror jeg godt at de 130 liter vand kan indeholder de skadestoffer der kommer på en uge uden der vil være store problemer med det, der er jo skummer i RSM'et. Du kan evt. købe lidt rowaphos og lægge i sumpen på RSM'et den uge hvor der ikke er sten i.
hmmm, men med 4 fisk i rimelig størrelse tror jeg godt at de 130 liter vand kan indeholder de skadestoffer der kommer på en uge uden der vil være store problemer med det, der er jo skummer i RSM'et. Du kan evt. købe lidt rowaphos og lægge i sumpen på RSM'et den uge hvor der ikke er sten i.
... intet vand i stuen for tiden ...
-
- Kejser fisk
- 17
red sea skal blive stående med fisk og koraller i ind til jeg får sat sumpen til på det nye 2-3 dage efter jeg er hjemme. grunden til alt dette er at jeg kommer 1.5 uge hurtiger igang med at få kørt mine døde sten op, og det er meget rat at det kunne ske mens jeg ikke var hjemme, og når så jeg kommer hjem og sumpen køre flytter jeg mine ting i red sea max over i det nye + jeg satser på at tage vandet fra red seaét til at fylde sumpen med....
tror i ikke godt det ville kunne virke???
tror i ikke godt det ville kunne virke???
- Helena
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Kunne du ikke nøjes med at tage en sten eller to op fra dit RSM, og komme dem over i det nye, så kommer du også i gang.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Kejser fisk
- 17
er kommet lidt fram til at jeg ikke tager alle stenene men 2/3-3/4 og lader lidt ligge tilbage. jeg har overvejet og flytte nogle koraller med over med det samme da disse sider på store sten, det er blandtandet en pladekoral. kan der ske det store ved det?