ja så blev det saltvand igen

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Heinrik
Reactions:

ja så blev det saltvand igen

Indlæg af Heinrik »

ja som overskriften siger havde jeg saltvand for 4 år siden men har siden haft malawier men den interesse er ligesom død nu efter 8 år så jeg har lige startet et 1500l saltvands akvarie op med vand salt pumper og lys får her om 3 uger levende sten meeen så er mit spørgsmål så hvor lang tid er det at der skal gå fra at stendene er kommet i og til jeg kan smide fisk i min nye balje

MVH Heinrik
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Det kan der ikke svares på, det afhænger jo af hvornår dit vand er ok.
De biologiske processer skal køre stabilt først, men du skal nok regne med en måned inden du så småt kan begynde.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Heinrik
Reactions:

Indlæg af Heinrik »

okay jeg regner med at det kommer til at køre 3 måneder
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det lyder da som en stille start med sådan 1500 liter :D

Ja som Ronny siger så kan man jo dels se meget med det blotte øje(alger osv) og så ellers med tiden begynde at måle lidt på vandet ;)

Tillykke med akvariet !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Heinrik
Reactions:

Indlæg af Heinrik »

he he jammen brian hvis man skal gøre det, skal man gøre det ordenligt
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Heinrik skrev:he he jammen brian hvis man skal gøre det, skal man gøre det ordenligt
Jamen så må du jo vise nogle billeder så vi kan se om du nu også gør det ordentlig :D :D
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Heinrik
Reactions:

Indlæg af Heinrik »

bare rolig jeg har din lære mester med på råd og har som sagt haft det før så det går vel ikke helt galt
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det er vel ikke Esben vel for så går det da først galt :D

Du ved jo godt hvorfor han holder sig til cichlider ikke - han er simpelthen ikke mand nok til at have saltvand :D

Og nu tror jeg snart han kommer forbi denne tråd :T
Mvh
Brian

Heinrik
Reactions:

Indlæg af Heinrik »

brian nu skaldu måske nok lige tænke på at han ved en de mere om saltvand end du gør ikke et ondt ord om dig da du er flink og har en del viden meeeen esben har aflige vel haft med vand og fisk at gøre i ca 17 år men det er det med at nogle mener det er rigtig at følge bogen 100% meen vi må jo nok erkende at erfaring vinder gang på gang lige meget hvad hobby vi snakker om men det er ok jeg stoler nok på mig selv og min viden til at starte det akvarie op....;O) :D :D:D
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Heinrik det var nu udelukkende en spøg og jeg kender jo selv Esben lidt ;)

Men fortsat held og lykke med projektet og jeg håber da stadig at se mere til dit setup hen af vejen :D
Mvh
Brian

Heinrik
Reactions:

Indlæg af Heinrik »

helt ok :lol:
jeg skal nok smide nogle billeder på løbende :)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"