Klovnefisk - hvilke arter sammen?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
sejeulki
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Klovnefisk - hvilke arter sammen?

Indlæg af sejeulki »

Syntes det er tid til en klovnefisk diskussion. Som hovedregel siger man maks to klovnefisk pr. balje - en han og en hun, hvor hunnen er større end hannen. Selvom man som hovedregel kan man ikke have flere end to klovner sammen, er der alligvel (som altid) undtagelser til reglen. Har også læst et par steder, at det er lykkes for nogen. Jeg er selv meget interreseret i at have mere en to klovne sammen - og gerne forskellige arter. Jeg vil gerne høre om folk der succesfuld har/har haft flere arter sammen.

Min balje består af 530 L vand og tre anemoner. Pga. størrelsen og antallet af anemoner har jeg lidt overvejet om det kunne lade sig gøre med to forskellige arter. Men er i tvivl om dette er en god ide. Har også tænkt på hvad der var smarteste fx:

- to små ocellaris (fredelig) - en STOR (hvor den store fx er en maroon)
- to små tomater (aggressive) - to små maroon (også aggressive) - altså aggressiv kontra aggressiv
- to små ocellaris (fredelig) - to små andre også fredelige klovnefisk - altså fredelig kontra fredelig.
- andre forslag?

Vil gerne høre kommentar eller forslag? Tror I 530 L vand og tre anemoner er nok til tre klovnefisk af to forskellige arter?
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"