VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
afgift eller moms på varer fra usa ?
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
afgift eller moms på varer fra usa ?
hvad skal man forvente (og skal man forvente at chancen er større for AT man skal end ikek skal) i procent betale i moms/afgift ved indkøb af akvarie artikler fra fx usa ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Re: afgift eller moms på varer fra usa ?
Med mindre du har samvittighed til at få nedskrevet værdien så ville jeg bestille fra europa.. Enten er jeg mere uheldig end gennemsnittet, eller også checker de langt de fleste pakker der kommer fra USA/Asien.. Det har ændret sig de seneste år..
Jeg bestiller idag kun fra USA/Asien hvis det er noget jeg ikke kan få i europa. Eller hvis jeg mener at prisen er så lav at det kan svare sig, selv hvis der kommer told og moms på.
Se lidt eksempler her, på hvad der kommer oveni af moms og told:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137519&vId=201903
/henriik
Jeg bestiller idag kun fra USA/Asien hvis det er noget jeg ikke kan få i europa. Eller hvis jeg mener at prisen er så lav at det kan svare sig, selv hvis der kommer told og moms på.
Se lidt eksempler her, på hvad der kommer oveni af moms og told:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137519&vId=201903
/henriik
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Tror du skal være MEGET heldig får ikke at blive kontrolleret. Så du skal som udgangspunkt ligge 25% oveni prisen.
Du kan mange steder få nedskrevet værdien, hvilket jeg fik gjort på forsendelsessedlen. Men tosserne havde så vedlagt en pakkeseddel med det rigtige beløb, så det var hvad jeg blev fortoldet for.
Du kan mange steder få nedskrevet værdien, hvilket jeg fik gjort på forsendelsessedlen. Men tosserne havde så vedlagt en pakkeseddel med det rigtige beløb, så det var hvad jeg blev fortoldet for.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
alt under 200kr plejer at ryge lige igennem, da det går ind under deres bagatel grænse.. (officielt er den dog kun på 150kr)..
jeg har nu tit bestilt fra usa, og andre steder uden for europa og meget få gange blevet nuppet, her snaker vi 300-500kr.. men der er altid en risiko, kan jeg få det i EU til samme pris, eller bare lidt dyre tager jeg det som regel fra eu..
(Er også mest cdér jeg bestiller ovre fra usa af)
jeg har nu tit bestilt fra usa, og andre steder uden for europa og meget få gange blevet nuppet, her snaker vi 300-500kr.. men der er altid en risiko, kan jeg få det i EU til samme pris, eller bare lidt dyre tager jeg det som regel fra eu..
(Er også mest cdér jeg bestiller ovre fra usa af)
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Det er nu 12% og så 25% man skal betale ekstra af den samlede pris på det man har købt (varens pris + forsendelse).
De 12% er for told, og de 25% er moms.
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8000 Århus C
- Geografisk sted: Århus
mener at reglerne er lige er lavet om, så ting under 1200kr slipper for told
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Arh, så vil EU miste en del penge i moms.da_nizzel skrev:mener at reglerne er lige er lavet om, så ting under 1200kr slipper for told
Og så er det en regel der er kommet inden for den seneste måned, for jeg bestilte noget fra USA for 1½ måned siden, og der skulle der i hvert fald betales told og moms.
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8000 Århus C
- Geografisk sted: Århus
Det var noget jeg så i nyhederne, men ikke noget jeg fulgte meget med i. Men det var over 1½ måned siden.Arh, så vil EU miste en del penge i moms.
Og så er det en regel der er kommet inden for den seneste måned, for jeg bestilte noget fra USA for 1½ måned siden, og der skulle der i hvert fald betales told og moms.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Hmm... Det tror jeg nu ikke helt passer 
Told skal man betale lige så snart det man har købt koster mere end 165 kr. Og moms skal man betale hvis det koster mere end 80 kr. (sakset fra www.skat.dk)

Told skal man betale lige så snart det man har købt koster mere end 165 kr. Og moms skal man betale hvis det koster mere end 80 kr. (sakset fra www.skat.dk)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Told afhænger af hvilken vare det er... ofte ca. 2%. På skats hjemmeside kan man se at det afhænger af varens art og hvad den er lavet af det er meget underligt.christiantt skrev:Det er nu 12% og så 25% man skal betale ekstra af den samlede pris på det man har købt (varens pris + forsendelse).
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Tistrup
Sidste gang, jeg købte noget fra USA for 150 kr, kom jeg af med 150,- i moms og afgift....
Hilsen
Jochen
Hilsen
Jochen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Fordi der tages et fast gebyr for at foretage fortoldningen dvs....udfylde formularer indkassere pengene m.m. oveni told og moms.Mosse skrev:Sidste gang, jeg købte noget fra USA for 150 kr, kom jeg af med 150,- i moms og afgift....
Hilsen
Jochen
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Hvalsø
Vi tager den lige fra toppen!
Dollaren er dejlig lav disse tider, så jeg vil mene det ofte vil kunne betale sig at hente hjem fra USA..
Når du handler derovre skal du være opmærksom på at du skal betale told + moms. Tolden beregnes af din vares pris + fragt. Momsen beregnes så af din vares værdi + fragt + told!
Tolden varierer fra vare til vare. Men indenfor denne branche vil jeg tro det for det meste ligger mellem 0-4 %.. Det er som regel kun avancerede ting som DVD-afspillere, skærme, TV osv. som ligger i toppen på de 14% som er max.
Så køber du en vare til 1000,- som koster 200,- i fragt og vi går ud fra en 3 % told ser regnestykket således ud:
varekøb inkl fragt: 1200,-
told: 36,-
deltotal: 1236,-
moms: 309,-
deltotal: 1545,-
Ups/DHL gebyr: 150,-
Totalpris: 1695,-
Hvis du bestiller fra USA, vil du som regel få varen gennem UPS. Og så vil du ALTID skulle betale både told og moms. Medmindre varen pakkes som en "gave" eller andet hvor det ikke fremgår at det er en kommerciel vare.. Du kan dog være heldig at UPS ikke kan finde ud af at kategorisere din vare korrekt og du slipper billigere i told.. Men momsen slipper du ikke af med..
Dollaren er dejlig lav disse tider, så jeg vil mene det ofte vil kunne betale sig at hente hjem fra USA..
Når du handler derovre skal du være opmærksom på at du skal betale told + moms. Tolden beregnes af din vares pris + fragt. Momsen beregnes så af din vares værdi + fragt + told!
Tolden varierer fra vare til vare. Men indenfor denne branche vil jeg tro det for det meste ligger mellem 0-4 %.. Det er som regel kun avancerede ting som DVD-afspillere, skærme, TV osv. som ligger i toppen på de 14% som er max.
Så køber du en vare til 1000,- som koster 200,- i fragt og vi går ud fra en 3 % told ser regnestykket således ud:
varekøb inkl fragt: 1200,-
told: 36,-
deltotal: 1236,-
moms: 309,-
deltotal: 1545,-
Ups/DHL gebyr: 150,-
Totalpris: 1695,-
Hvis du bestiller fra USA, vil du som regel få varen gennem UPS. Og så vil du ALTID skulle betale både told og moms. Medmindre varen pakkes som en "gave" eller andet hvor det ikke fremgår at det er en kommerciel vare.. Du kan dog være heldig at UPS ikke kan finde ud af at kategorisere din vare korrekt og du slipper billigere i told.. Men momsen slipper du ikke af med..
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Hvordan kan det være at der ud over fragt (ups) også komemr gebyr på til ups ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Hvalsø
Det er gebyr for at de indfortolder din vare.. Hvis det er en pakke som ikke skal igennem tolden (f.eks. en gave fra din familie i USA) kommer der intet gebyr på.)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Pestdanmark har et tilsvarende gebyr
Raasdal skrev:Det er gebyr for at de indfortolder din vare.. Hvis det er en pakke som ikke skal igennem tolden (f.eks. en gave fra din familie i USA) kommer der intet gebyr på.)
Vi har familie i USA og modtager tit gaver fra dem som regl ikke noget af støre værdig pga. PostDK og vi har også været ude for at vi skulle betale told og moms af nogle gaver hvor i der var en noget tøj og andre små ting.
familien i USA havde sat gavens værdig til ca 75 $ og dette beløb skulle vi så betale told og moms af enden vi kunne få pakken.
Så det er ikke altid man slipper når der er tale om gaver.
For 2 måneder siden sendte vi nogle BO Bedre blade samt lakris til US og pakken havde en vægt på ca.8 KG og da den kom frem var der ikke noget slik og ganske få blade pakken havde tabt 5kg

Så her i huset bliver der ikke sendt noget der ikke kan undværes og det samme gælder for familien i USA.
Skal man have noget så hent det selv eller få nogle til at tage det med hjem så er du sikker på at du får hvad du skal bruge det gør jeg.
Steen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
At lakridsen er væk, kan lige så godt være at den er konfiskeret. Det regnes som fødevarer som man jo ikke må inføre til US.
Hvært år sender vi masser af slik over til USA og de fleste gange kommer det også frem selv om pakken har været åben.
Så jeg tror mere på at den person som checker parkkerne har nyt lidt slik samt læst lidt blade for at slå tiden ihjel til det var fyaften.
steen
Så jeg tror mere på at den person som checker parkkerne har nyt lidt slik samt læst lidt blade for at slå tiden ihjel til det var fyaften.

steen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Der er jo heller ikke ret mange andre steder i verden hvor man laver lakrids som i Danmark. Det meste er noget underligt blødt noget uden nogen god smag.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
prøv at brug UPS eller sådan istedet for posten?spdiving skrev:Raasdal skrev:Det er gebyr for at de indfortolder din vare.. Hvis det er en pakke som ikke skal igennem tolden (f.eks. en gave fra din familie i USA) kommer der intet gebyr på.)
Vi har familie i USA og modtager tit gaver fra dem som regl ikke noget af støre værdig pga. PostDK og vi har også været ude for at vi skulle betale told og moms af nogle gaver hvor i der var en noget tøj og andre små ting.
familien i USA havde sat gavens værdig til ca 75 $ og dette beløb skulle vi så betale told og moms af enden vi kunne få pakken.
Så det er ikke altid man slipper når der er tale om gaver.
For 2 måneder siden sendte vi nogle BO Bedre blade samt lakris til US og pakken havde en vægt på ca.8 KG og da den kom frem var der ikke noget slik og ganske få blade pakken havde tabt 5kg![]()
Så her i huset bliver der ikke sendt noget der ikke kan undværes og det samme gælder for familien i USA.
Skal man have noget så hent det selv eller få nogle til at tage det med hjem så er du sikker på at du får hvad du skal bruge det gør jeg.
Steen