Hej
Har lige siddet og rodet lidt rundt på qxl.dk og fandt disse digitale saltmåler. Og købte en for at se hvad det er, tror I det er noget der virker???
http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?ID ... nguageNR=0
Digital Saltmåler???
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6920 Videbæk
- Geografisk sted: Videbæk
Digital Saltmåler???
M.Toft

- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: Digital Saltmåler???
Jeg har en. Det er fin til TDS, men den måler absolut ikke den samme saltholdighed som min aquatronica eller flydemåler, heller ikke selvom jeg kalibrerer den.
Så nu bruger jeg den på den måde, at jeg kalibrerer den i akvariet og så blandet jeg mit vand efter det. Det kræver selvf. at man er ikke på, at akvariet har den rette saltholdighed.
Så nu bruger jeg den på den måde, at jeg kalibrerer den i akvariet og så blandet jeg mit vand efter det. Det kræver selvf. at man er ikke på, at akvariet har den rette saltholdighed.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Jeg har været meget godt tilfreds med min.
Jeg har dog ikke sammenlignet værdierne med andet udstyr, så skal ikke kunne sige om den måler helt hen i vejret. Hvis Herzberg har den erfaring, må jeg da hellere lige få lavet en kontrolmåling på mit vand. Det kan da måske være derfor, at min euphyllia ikke har haft det for heldigt.
Jeg har dog ikke sammenlignet værdierne med andet udstyr, så skal ikke kunne sige om den måler helt hen i vejret. Hvis Herzberg har den erfaring, må jeg da hellere lige få lavet en kontrolmåling på mit vand. Det kan da måske være derfor, at min euphyllia ikke har haft det for heldigt.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
jeg vil stole på din elektroniske hvis jeg var digherzberg skrev:Jeg har en. Det er fin til TDS, men den måler absolut ikke den samme saltholdighed som min aquatronica eller flydemåler, heller ikke selvom jeg kalibrerer den.
de der flydemålere virker ikke
det kan flere af os i Randers gruppen bevidne
vi har prøvet med 6 flydemålere, i samme prøve balje ,
og af samme slaks.
og inden af dem viste det samme .
deudover har vi prøvet en aquamedic som viser det samme som den elektroniske
ydermere har vi prøvet 3 af de elektroniske der viste det samme og med samme temperatur
så køb du roligt en mr.toft
ps de tåler ikke at blive tabt ned i akvariet
mvh glattesnog
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Nu siger jeg jo min aquatronica OG en flydemåler...
Jeg har kalibreret min aquatronica med helt ny væske, så jeg må antage at den viser rigtigt. Og det er ikke det samme som den elektroniske viser. Den måler heller ikke aquatronica kalibreringsvæsken som den er angivet til. Men hvis man køber en 52ms kalibreringsvæske og bruger den til kalibrering af den elektroniske måler, så turde jeg godt bruge den, for så skal den jo blot vise det samme når man blander vand....
Jeg har kalibreret min aquatronica med helt ny væske, så jeg må antage at den viser rigtigt. Og det er ikke det samme som den elektroniske viser. Den måler heller ikke aquatronica kalibreringsvæsken som den er angivet til. Men hvis man køber en 52ms kalibreringsvæske og bruger den til kalibrering af den elektroniske måler, så turde jeg godt bruge den, for så skal den jo blot vise det samme når man blander vand....
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
ja det lyder korekt
det man lige skal holde øje med på de elektroniske er at der ikke er ir på elektroderne
det giver nemmelig et forkert billede
bare der er lidt omkring bunden på den ene elektrode så viser den forkert
de skal bare aftøres
mvh snogen
det man lige skal holde øje med på de elektroniske er at der ikke er ir på elektroderne
det giver nemmelig et forkert billede
bare der er lidt omkring bunden på den ene elektrode så viser den forkert
de skal bare aftøres
mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....