Jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig lidt her?
Jeg har for længe siden købt dette nitratfilter brugt, (http://korallen.dk/product.asp?product=935&sub=9&page=1) og har haft startet det op for ca. 3-4 uger siden. Det drypper lige nu 1 dryp i sek. - har ikke dryppet andet siden start.
Nu har jeg den seneste tid, oplevet at jeg får stadigt flere og flere alger på min baggrund, og begyndende cyano på mine koraller, som er taget til fra den ene dag til den anden. Men kun på enkelte koraller.
Og mine algefaser er forlængst overstået. Så jeg ved det er ikke det.

Jeg har haft 2 søharer til at gøre det hårde arbejde, men den sidste har jeg lige solgt, da den alligevel ikke ville tage de grønne korte alger der er for tiden.?
Da jeg kun har 8 små fisk og et par rejer og lidt små skraldemænd i sandet, fra mit RSM, som nu alle bor i det store på 240L, fodrer jeg ikke ret meget eller særlig tit.
Jeg bruger osmose vand, når jeg vandpåfylder via sumpen, og jeg har målt mine No3 værdier her til aften, fordi jeg har lidt mistanke om, noget må være galt?.
Jeg bruger også Rhowaphos i strømpe i overløbet, og Algone nede i sumpen hvor der er cirkulation.
Jeg har masser af cirkulation i akvariet - 2000-15.000 l/t, med wavemaker.
Mit osmoseanlæg har silicat filter, (er den lille model 90L/H) og var helt nyt fra starten. Købt af MSH.
Mine No3 værdier her til aften, er målt henholdsvis fra mit R.O anlæg, (påfyldnings vandet i min sump), samt nitratfilter udgangsvand, og vandhanevand.
Ser således ud:
Rent osmosevand/påfyldnings vand i sump, måler: 10-25 ppm (silicaten måler 0,1)
Vandhanevandet måler: 2 ppm (silicat 0,1)
Udgangsvand fra nitratfilter målt til 50 Ppm.!
Er der nogen der har et bud på hvordan nitratfilteret skal køre, så det får fjernet det nitrat der er i akvariet.? Jeg er i tvivl om det kører rigtigt.?
Jeg vil også mene, at mit osmoseanlæg vist ikke virker mere, trods det kun er få måneder gammelt.? Eller hva?
Skal lige sige, at jeg stoppede med at bruge vandhanevandet da jeg havde mit RSM, fordi der kom alger på ruderne med det samme, når jeg lavede vandskift. Derfor købte jeg det R.O anlæg.
Men jeg håber nogen kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre, eller måske gør forkert, eller.??
Mvh Kim.