Tunze nano 9002 skummer
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Nordsjælland
Tunze nano 9002 skummer
Har denne skummer som har kørt i et par dage nu, den sidder i min indebyggede sump og er derfor ikke gemt væk i et skab. Den lamer en del, ikke selve pumpen men skummens syden er ret irriterende. Den overdøver mine to tune nano streams + min stock retur pumpe som jeg synes larmer en del i forvejen.
Noget man kan gøre ved dette problem? eller bliver det bedre med tiden, lige som mine nano streams som jeg tror er blevet mere lydløse, men igen så kan det også være pga. skummeren larmer så meget.
Håber en kan hjælpe.
Hilsen Mickey
Noget man kan gøre ved dette problem? eller bliver det bedre med tiden, lige som mine nano streams som jeg tror er blevet mere lydløse, men igen så kan det også være pga. skummeren larmer så meget.
Håber en kan hjælpe.
Hilsen Mickey
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Re: Tunze nano 9002 skummer
Min 9002 kunne også godt høres over pumper osv, omvendt siger den mindre end hvad jeg ellers har prøvet af skummere.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Har tænkt på om man ik kan lydisolere koppen, lige nu har jeg puttet et plastik låg over koppen som tager en noget af lyden fra skummen, men spørgsmålet er så om koppen har nok udluftning. Har lavet nogle huller i låget og hævet det lidt så det ikke slutter helt til om koppen. Nogen der har prøvet dette eller ligende?
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Hvis det er lyden fra luftindtaget kan man lave en silencer - det har jeg gjort til min doc skummer. Ideen er, at man istedert for at justere luftintaget med den blå skrueventil (hvilket larmer), borer et hul i skummeren, hvor man fører en luftslange fra pumpen hen til en 'silencer'. Silenceren kan fx være en 1/2 cola flaske med lidt vat indeni. På slangen har man så en ventil så man kan justere luftindtaget. Jeg kan poste lidt pics senere af min løsning, hvilket gør forklaringen lettere.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Du må meget gerne poste lidt pics hvis du gider, det lyder som en god ide.
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Hov det var mig. Det havde jeg helt glemt sorry... Det eneste der larmer på en tunze doc skummer er når den tager luft ind. Luftindtaget justerer man på den blå ventil...-Hvis man istedet skiller skummeren af (MEGET LET da man bare tager det øverste låg af) og trækker en luftslange ud af skummeren (bor et hul i låget - ikke skummerkoppen). Denne slange skal så gennem en silencer (en hjemmelavet er vist på billedet). Tror også den her: http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/sho ... ?pid=36865 kan bruges. På slangen tilkobles en alm. luftventil så man kan justere hvor meget luft skummeren skal tage ind...-Dette får skummeren til at larme væsentligt mindre.
- Vedhæftede filer
-
- modifikation af skummer
- skummer_res.jpg (42.09 KiB) Vist 1095 gange
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
diagram
Super, tusinde tak - nu mangler jeg blot skummeren og en ½ liter Cola 

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Skide godt, tak for svaret må heller komme igang så. Skummeren er dog blivet mere lydløs, ved ik om det skyldes indkøring eller tilvæning, men det er da kanon hvis den kan blive mere lydløs.
Hilsen Mickey
Hilsen Mickey