Skummer ikke
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4550 Asnæs
- Saltvand siden?: 1995
- Geografisk sted: Vestsjælland
Skummer ikke
Hejsa
Jeg har en AquaMedic Turboflotor 5000 baby der ikke rigtig skummer længere. Jeg har lige renset systemet, men det hjalp ikke. Er det tid til nye propeller osv. eller har jeg et andet problem?
Jeg har en AquaMedic Turboflotor 5000 baby der ikke rigtig skummer længere. Jeg har lige renset systemet, men det hjalp ikke. Er det tid til nye propeller osv. eller har jeg et andet problem?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Skummer ikke
Får den luft nok??
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
Det skulle jeg mene, det gør ikke rigtig nogen forskel om jeg har luftslangen på eller ej. Dysen er nyrenset og reaktorrøret er hvidt ad bobler. Det virker som om der bare ikke dannes skum.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hvis reaktor røret er fyldt med små fine bobler, så er det nok ikke skummeren der er problemet.
Hvorlang tid har det stået på? Det er jo ret almindeligt at efter en rensning af skummeren, kan der gå et par dage før den er i sving igen.
Der er jo så også den mulighed, om end måske tvivlsom, at der ikke er noget der kan skummes af.
Har også læst at ozon kan få en skummer til at blive ineffektiv, hvordan det så end sker. Har du ozon på?
Hvorlang tid har det stået på? Det er jo ret almindeligt at efter en rensning af skummeren, kan der gå et par dage før den er i sving igen.
Der er jo så også den mulighed, om end måske tvivlsom, at der ikke er noget der kan skummes af.
Har også læst at ozon kan få en skummer til at blive ineffektiv, hvordan det så end sker. Har du ozon på?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
Der er ikke ozon på for tiden, har nu aldrig oplevet problemer i den forbindelse. Jeg ved ikke helt hvor lang tid det har stået på idet det er et akvarium der står på min kones arbejde. Jeg målte nitrat i går og det antyder at det har stået på i nogen tid for der var nok 2-300mg/l
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
2-300 mg nitrat i vandet!!!
Der kan da ikke være meget levende tilbage. Mon ikke du skulle se at få skiftet 80-90% af vandet.

-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
Næh det sk man ikke tro, men fisk og læderkoraller trives tilsyneladende fint, jeg har dog tilsluttet et større nitratfilter og skiftet de første 100L. Vil lige se tiden an en uge eller to før jeg skifter vandet.
Havde et akvarie tidligere med samme problem, og der havde jeg en stor bestand af stenkoraler.
Havde et akvarie tidligere med samme problem, og der havde jeg en stor bestand af stenkoraler.

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Bass skrev:Næh det sk man ikke tro, men fisk og læderkoraller trives tilsyneladende fint, jeg har dog tilsluttet et større nitratfilter og skiftet de første 100L. Vil lige se tiden an en uge eller to før jeg skifter vandet.
Tror du ikke det er en fejl aflæsning. Tror de ikke lige at de nitrat sæt jeg har set har kunnet gå så højt op
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
Du har ret sættene går ikke så højt op, men jeg har også fortyndet prøven for at noget der ligner.
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Har du målt dit hane/osmose vand og hvad siger den der?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
Der må jo ikke være nitrat i drikkevandet! En kontrolmåling viser også at der naturligvis heller ikke er noget der
(

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jo, der må... og det ér der langt de fleste steder.Bass skrev:Der må jo ikke være nitrat i drikkevandet! En kontrolmåling viser også at der naturligvis heller ikke er noget der(
Grænseværdien er 50mg/L.
/Kim