Skummer til 250 liters

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Nillers
Copepod
Copepod
Reactions:
17
Postnummer: 2830 Virum

Skummer til 250 liters

Indlæg af Nillers »

Hej alle,

Jeg er helt ny i faget og har lige opdaget dette fantastiske forum. Jeg har haft ferskvand i et stykke tid, men aldrig saltvand. Jeg er pt. ved at bestille ting til mit akvarie og een ting jeg absolut ikke ved noget om er skummer. Jeg har prøvet at sondre markedet lidt og jeg kan se at der er meget stor sperdning i pris (kvalitet?) så derfor håber jeg at i erfarne kan hjælpe mig med dette. Kan i anbefalde nogle gode skummer til mig? For mig skal kvaliteten komme før prisen jo renere vand jo bedre, det er jo selvfølgelig ikke ensbetydende med at det skal være den dyreste så den økonmiske betragtning må godt være der dog ikke som det afgørende.

Jeg har et 250 liters akvarie og den skal stå i en sump der er 60x40x40. Den skal stå under en aquastabil så der er en begrænsning på 54 cm. i højden.

Jeg håber i kan hjælpe mig.

\Niels
Nillers
Copepod
Copepod
Reactions:
17
Postnummer: 2830 Virum

Re: Skummer til 250 liters

Indlæg af Nillers »

Er der ingen der har et bud på en god kvalitets skummer der kan passe mine krav?

.\Niels
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Der er et utal af skummere på markedet..

Jeg har en BubbleMaster 160, men må erkende at den larmer mere end hvad jeg bryder mig om (brummen fra pumpen kan høres).. Men bortset fra larmen skummer den fint..

Næste gang går jeg nok efter en BubbleKing - Men hvis jeg skal lave et nyt setup skal det også være toppen af poppen..

/Henrik
Brugeravatar
Daniel1
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Daniel1 »

jeg har en til salg her:

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=11&t=16776

men den er 58 høj og kræver ca 61-62 for at koppen kan tages af. Men den er jo nok for høj...
Superhval
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København Nv
Kontakt:

Indlæg af Superhval »

jeg har også en til salg :)

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=11&t=17138

den kan du også bruge hvis du skulle finde på at købe et større akvarium på et tidspunkt
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Jeg kører mit 250L med en AquaMedic normeret til 400L (om det er en TurboFlotor eller en MediFlotor er sgu lidt ligegyldigt - jeg har prøvet begge). Det kan lade sig gøre men min erfaring er, at der er ikke meget "luft" til udsving i belastningen.

Hvis du kan finde plads til en Deltec eller Skimmer Beast, tror jeg det er et bedre bud på en god løsning. Tunze laver svjv også nogle gode små-skummere.

En god regel er, at du skal overdimensionere... !
Gå gerne efter noget, der er rated til det dobbelte af den mængde vand du har i systemet.

/Kim
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"