reefkeramiks værdi......
- palamo123
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9500 Hobro
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Hobro
reefkeramiks værdi......
Hej,
Jeg har noget af det berømte reef keremik fra JJ........ Det har efterhånden været i akvariet i 4,5 mrd og virker efterhånden efter hensigten som levende sten.
Kan sådan noget indkørt keramik ligefrem være en god investering og måske endda stige i værdi?
Jeg har noget af det berømte reef keremik fra JJ........ Det har efterhånden været i akvariet i 4,5 mrd og virker efterhånden efter hensigten som levende sten.
Kan sådan noget indkørt keramik ligefrem være en god investering og måske endda stige i værdi?
Mvh
Kenneth
308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Kenneth
308 liters design
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Re: reefkeramiks værdi......
Næppe sige i værdi (i min mening) giver du 100% for dem vil jeg skyde på at de vil være 80% værd når du skal sælge.
Jeg tror ikke på at du kan få andre til at give fuldt pris for noget der er brugt... selv om det er en god ting i dette tilfælde
Nu skulle JJ jo lave noget af det bedste på marked, men selv hans teknikker må vel udvikle sig undervejs og blive til nye og endnu bedre produkter. Så nej jeg tror ikke det går hen og bliver mere værd.
Jeg tror ikke på at du kan få andre til at give fuldt pris for noget der er brugt... selv om det er en god ting i dette tilfælde

Nu skulle JJ jo lave noget af det bedste på marked, men selv hans teknikker må vel udvikle sig undervejs og blive til nye og endnu bedre produkter. Så nej jeg tror ikke det går hen og bliver mere værd.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
- sandsilden
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Geografisk sted: Spentrup/Randers
Hvordan konstaterer du at de virker efter hensigten som en levende sten, eller retter sagt hvad er kriteriet for at man kan sig de virker....???
og er i øvrigt ikke i tvivl om at jeg heller vil give penge for keramik der i terorien virker end nyt keramik
og er i øvrigt ikke i tvivl om at jeg heller vil give penge for keramik der i terorien virker end nyt keramik
Mvh
Frank Nørby
[album]2611[/album]
Frank Nørby
[album]2611[/album]
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Som de andre er inde på, stiger værdien ikke af det.
Men hvis jeg skulle købe noget, ville jeg hellere købe noget som er brugt end nyt.
Den eventuelle fosfat udfældning fra keramikken sker kun 1 gang og er sket kort efter at keramikken er
kommet i et akvarie.
Levende sten er heller ikke noget der stiger i værdi. Forhandlerne sælger det til 70-90 kroner kiloet, men senere sælges det igen for omkring 35-50 kr. pr. kilo.
Men hvis jeg skulle købe noget, ville jeg hellere købe noget som er brugt end nyt.
Den eventuelle fosfat udfældning fra keramikken sker kun 1 gang og er sket kort efter at keramikken er
kommet i et akvarie.
Levende sten er heller ikke noget der stiger i værdi. Forhandlerne sælger det til 70-90 kroner kiloet, men senere sælges det igen for omkring 35-50 kr. pr. kilo.
- palamo123
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg har jo været igennem de legendariske algefaser og har fulgt mine værdier.
Jeg har haft levende sten i andre akvarier og det er som om man kan se det på vandet, når tingene begynder at flaske sig.... Kan ikke forklare det...... Men der var en gang en der fortalte mig, at man bare skal kigge ind i akvariet for at se hvordan tingenes tilstand er.....
Jeg har haft levende sten i andre akvarier og det er som om man kan se det på vandet, når tingene begynder at flaske sig.... Kan ikke forklare det...... Men der var en gang en der fortalte mig, at man bare skal kigge ind i akvariet for at se hvordan tingenes tilstand er.....
Mvh
Kenneth
308 liters design
Kenneth
308 liters design
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4100 Ringsted
Om keramikken er kørt ind må vel være en kombination af udseende og vandværdier. Værdier der synes i orden men med næsten nyt keramik er vel selv sagt ikke indkørt keramik, men keramik der er overbegroet med alt muligt og samtidig over mange måneder (fx. 9-14 mdr?) giver nogle stabile værdier, kan vel efterhånden begynde at betegnes som velindkørt keramik. Blot min logiske tanke om emnet...
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 5500 middelfart
jeg vil også mene at alm reefkeramik tager meget langt tid at køre ind og en masse alger
- palamo123
- Rev haj
- Reactions:
- 19
ja - I har sikkert ret. Det var også bare en tanke der strejfede mig... 

Mvh
Kenneth
308 liters design
Kenneth
308 liters design
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Om det har nogen større filterevne skal jeg ikke kunne sige, men en ting er sikkert det er alle pengene værd kontra udseendet og det skaber et rigtigt godt grundlag for pods, søstjerner mm.
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Enig, magen til dybdevirkning skal man lede længe efterthyme skrev:Om det har nogen større filterevne skal jeg ikke kunne sige, men en ting er sikkert det er alle pengene værd kontra udseendet og det skaber et rigtigt godt grundlag for pods, søstjerner mm.

Venlig hilsen
Cecillia
Cecillia
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Jeg synes ikke der er grund til at det skal falde i værdi, men heller ikke at det skal stige.
Et stykke reefkeramik til 2300,- er efter min mening 2300,- værd, om det så er 5 år gammelt.
Det er jo ikke noget der er slid på, tvært imod!
At levende sten sælges SÅ billigt i forhold til "nyprisen" ser jeg også lidt underligt - men i mange tilfælde er det self. folk der er blevet trætte af hobbyen, og derfor bare skal af med det hurtigt.
En god levende sten med masser af kalkalger på (indkørt) er da mindst lige så meget værd som en nyimporteret (som har masser af halv døde alger, grønne, brune osv. som skal igennem systemet)
Et stykke reefkeramik til 2300,- er efter min mening 2300,- værd, om det så er 5 år gammelt.
Det er jo ikke noget der er slid på, tvært imod!
At levende sten sælges SÅ billigt i forhold til "nyprisen" ser jeg også lidt underligt - men i mange tilfælde er det self. folk der er blevet trætte af hobbyen, og derfor bare skal af med det hurtigt.
En god levende sten med masser af kalkalger på (indkørt) er da mindst lige så meget værd som en nyimporteret (som har masser af halv døde alger, grønne, brune osv. som skal igennem systemet)
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Hvad tager JJ for hans keramik?
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Jeg tror ikke at han har en prisliste som man kan gå efter. Prøv at skrive en mail til ham, eller ring til ham 
Celia - Syntes du at det giver dybdevirkning at der kommer reefkeramit i et akvaire?? Jeg syntes selv at det virker som en "væg" af sten. Men det ser stadig vildt godt ud

Celia - Syntes du at det giver dybdevirkning at der kommer reefkeramit i et akvaire?? Jeg syntes selv at det virker som en "væg" af sten. Men det ser stadig vildt godt ud

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
tror lige jeg prøver at lave noget med noget pvc skum og tøret sten først
mon ikke hans priser ligner det man ser i butikkerne osv.

- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
tror hans priser er lidt højere men skal ikk kunne sige det.
Men snakkede med ham og han sagde at han hver dag måtte sige nej til folk der ville have lavet keramik af ham.
Men snakkede med ham og han sagde at han hver dag måtte sige nej til folk der ville have lavet keramik af ham.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!