Hvide prikker på vores første fisk
- Rene H
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Hvide prikker på vores første fisk
I går købte vi en lille kirug , som idag er fyldt op med hvide prikker.
Vi ved at man i fersvand behandler med costapur.
Der står på pakken at man kan behandle i saltvand.
Vil det have nogen indvirkninger på vores koraller ?.
Vi ved at man i fersvand behandler med costapur.
Der står på pakken at man kan behandle i saltvand.
Vil det have nogen indvirkninger på vores koraller ?.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Hvis der er kobber i så slår du det meste af dit akvarie ihjel (koraller, snegle m.v.), så det vil jeg fraråde dig.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- boner
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8950 Ørsted
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: 8950 Ørsted
hvis det er den første fisk i putter i og den får hvide prikker er jeres vand med 99% sikkerhed ikke i orden lav målinger på det!!!!!!!!!!!!!!
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
jeg kan forstå at du er nystartet. du bør tage din forhandler med på råd når du køber fisk coraler etc. - du skal ikke bare købe i blinde fordi du kan lide farverne men tænke på hvad du vil købe fremover. du burde have startet med en mere hårdført tybe. & når man køber kirur fisk skal man være ekstra sikker på hvor mange man vil have i sit akv. & sætte dem ned samtidig & ikke enkeltvis da de er meget teritoale. skulle du miste den stakkels ensome fisk burde din forhandler give dig noget rabat på dit næste køb hvis du har gjort ham opmærksom på at det er din første fisk. men ellers velkommen i klubben vi har alle stået der hvor du er nu & det koster en del penge at drage sine erfaringer. & for guds skyld hæld aldrig noget medicin i dit akv. husk at medicin er gift med en god bivirkning.ellers god fornøjelse & husk spørg heller 1 gang formeget når du handler. venligst -jan.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
hej helena der skal meget mere til at genere mig så du behøver ikke at undskylde - dette er jo 1. debat forum så man skal jo ytre sin mening & give de råd man nu kan. så længe vi nøjes med at tale om levende sten og ikke som i berlin den du--- sten. får vi forhåbentlig ikke nogle problemer.venligst - jan.