Hey. Jeg har et par banditter i min tank som jeg gerne vil af med . Jeg har kun skiver og blødkoraller. Mit spørgsmål er om jeg kan tage alle stenene op for at fange dem og i så fald hvor længe? eller bliver jeg nød til at vente på at de forsvinder af sig selv(dør)?
Surt problem at stå med håber der er nogen der kan hjælpe
VH Claus
Når det ikke handler om flere sten, så ville jeg klart tage dem op, og hvis skidtet så ikke er blevet i baljen, så er det bare om at finde ud af hvilken sten de er i. Så længe at stenene er våde, så skal du ikke være bange for at de dør.
Nu kan det godt være jeg skulle oprette min egen tråd, men ville lige høre om der var nogen der havde et godt råd til at fange en Pseudochromis paccagnellae (Royal Dottyback). Har prøvet med den angivne fiskefælde, men fisken går simpelhen ikke i den. Er der noget fodder den virkelig gerne vil ind i fælden at fange? Angående dekoin så ville jeg finde et flamingokasse og fugte et par aviser med lidt vand fra baljen og så sætte mine levende sten deri. Blødkorallerne vil jeg putte i poser også med vand fra baljen.
jeg har lidt xenia, polypper og de skiver på stenene, men de skulle godt kunne klare 5 min oppe af vandet? det er to fisk det drejer sig om i øvrigt. Det ser lidt tricky ud med fælden, men måske jeg prøver hvis de ikke kan klare turen op fra vandet
dekoin skrev:jeg har lidt xenia, polypper og de skiver på stenene, men de skulle godt kunne klare 5 min oppe af vandet? det er to fisk det drejer sig om i øvrigt. Det ser lidt tricky ud med fælden, men måske jeg prøver hvis de ikke kan klare turen op fra vandet
Altså at den er svær og lave?? Det er ekstremt nemt og lave den
JEg har kun gode erfaringer med aqua medics fiskefælde... Før i tiden har jeg prøvet det trick med flasken men det har aldrig været en succes. Købte derfor fælden og alle tænkelige fisk ender der i på ingen tid.