Erfaringer med køb via Ebay.de

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
cvl
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2400 NV

Erfaringer med køb via Ebay.de

Indlæg af cvl »

Nogen der har benyttet sig af muligheden?

Er det nemt eller super besværligt? Og hvordan med betaling? skal man åbne sig en Paypal konto eller kan det lade sig gøre via gammeldags konto overførsel?

-Claus
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

det burde du gøre jeg har kun oplevet godt derfra!!
betaling er via paypal,og du kan altid checke dem du handler med har "bemærkninger......."

jeg har lige købt en skummer på ebay.com
en Costume made(special lavet) becket skimmer,med navnet Skum Sucker.....
kostet mig kun 900 bobs + 350 i fragt!!
det er sådan en mod af MY Reef CREATION ,de kan udvides hvis akvariet vokser....
så putter man bare ind et lille stykke rør eller to...
:jump
Brugeravatar
cvl
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
17

Indlæg af cvl »

OK...-lyder jo meget godt..-så mp jeg jo bare kigge på at få mig en paypal konto.
Brugeravatar
krebs36
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 3480 Fredensborg
Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland

Indlæg af krebs36 »

Hej. Har også kun gode erfaringer med Ebay, både ebay.de og com.
Man skal bare lige huske at tjekke flere ebay´s rundt i verden, for at finde de billigeste muligheder, og undgå tolden fra USA bl.a.
Men der er masser af gode ting derude, og langt langt billigere end herhjemme. Og ja, en PayPal konto, er en god ide, og forsikring for at pengene kommer sikkert frem (og evt. tilbage), hvis der skulle opstå noget problem med handlen. Og som Ole også skriver, er der "karaktere" og bemærkninger udfor sælgeren, så man kan se og læse hvor gode / dårlige deres handler har været. Ligesom på Qxl.dk herhjemme. :)
Og skulle man være i tvivl om fragt til danmark, kan man altid kontakte sælgeren og få svar på porto (ja eller andet man vil vide) ;)
Mvh Kim.
Billede
Nu med kun 160L vand, og LED lys.
Brugeravatar
cvl
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
17

Indlæg af cvl »

Ja..-lyder jo godt altsammen, er dog meget betænkelig ved den paypal konto..-går ud fra at den skal oprettes på paypal.com?
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Jeg har haft min paypal konto i mange år. Indtil videre kein problem.
Mht karaktergivningen på ebay er den ikke særlig nuanceret længere. Du kan kun give lavere karakterer for de større fejl.

/Henrik
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

cvl skrev:Ja..-lyder jo godt altsammen, er dog meget betænkelig ved den paypal konto..-går ud fra at den skal oprettes på paypal.com?
Kan jeg godt forstå :| Fik på et tidspunkt en masse spammails fra Paypal om at jeg skulle aktivere min konto hos dem, men jeg havde aldrig oprettet en konto der... Hvis man så klikkede på linket i mailen sagde mit antivirus et eller andet om at siden var noget fusk (kan ikke huske beskeden præcis), men det gjorde da i hvert fald mig nervøs ;-)
Kender dog en del der bruger det og er godt tilfredse ;-)
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

Peter det lyder bare som om du fik nogle mails som var blevet forfalsket til at komme fra paypal!
Checkede du i linkene hvor de rent faktisk ledte hen?
Jeg har også fået en del af disse spam mails bla fra banker, hotmail, ebay osv. Har en email konto som er fra 1997 :-) - Den har taget imod en del skidt gennem tiderne..

Mit råd er ikke at trykke på links i en sådan mail. hvis man er det mindste i tvivl, så gå gå direkte ind på hjemmesiden ved at indtaste den rigtige addresse og checke om det der stod i mailen passer.

Og hvis man ved man ikke har noget ved den forretning (paypal, bank, ebay) - Ja så skal man blot ignorere mailen..

/henrik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Synes også at have læst et sted på paypal, at de ikke sender den slags mails.
Eneste mails jeg har fået fra paypal, er når jeg har betalt et eller andet eller har ændret kort nummeret.
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Musiker skrev:Peter det lyder bare som om du fik nogle mails som var blevet forfalsket til at komme fra paypal!
Checkede du i linkene hvor de rent faktisk ledte hen?
Jeg har også fået en del af disse spam mails bla fra banker, hotmail, ebay osv. Har en email konto som er fra 1997 :-) - Den har taget imod en del skidt gennem tiderne..

Mit råd er ikke at trykke på links i en sådan mail. hvis man er det mindste i tvivl, så gå gå direkte ind på hjemmesiden ved at indtaste den rigtige addresse og checke om det der stod i mailen passer.

Og hvis man ved man ikke har noget ved den forretning (paypal, bank, ebay) - Ja så skal man blot ignorere mailen..

/henrik
Tror bestemt du har ret i at det blot var forfalskede emails.
Jeg prøvede at trykke på linket og det ledte hen til en hjemmeside som lignede paypals hjemmeside utroligt meget, men mit daværende virusprogram reagerede.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
gunni
Foxface
Foxface
Reactions:
20
Geografisk sted: 4293 dianalund
Kontakt:

Indlæg af gunni »

Paypal er et meget stort og meget brugt betalingsmiddel verden rundt. jeg bruger meget min paypal til betaling i mange forskællige lande...

Det er jeg rimeligt sikker på at du ikke skal være nervøs for at bruge.....
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

@Peter - :TH Bedste råd er at stå for fristelsen og lade helt være med at trykke på links i en email - Eller bruge et email program som viser den RIGTIGE link adresse og ikke bare href teksten.
Selvom dit virus program fanger den trojan/virus/phishing side, så kan de nu vide at den email de sendte til er valid og der sidder en som kan finde på at følge sådan et link ;-)..

Det de potentielt har fået ud af at du trykker på et sådant link er:
1. Email adressen bliver læst
2. IP adressen du sad på (Lokalisere dig i et bestemt land/landsdel/by måske ovenikøbet!)
3. Email addressen er nok tilknyttet en paypal account (Det var den så ikke i dit tilfælde)

Det er også derfor man skal slå automatisk indlæsning af billeder fra i html mails. Serveren i den anden ende kan se når et bestemt billeder bliver læst fra serveren. Så betyder det at den email adresse som man spammede blev læst.

Jaja.. Jeg er rimelig paranoid hvad angår emails, fordi der er så mange snyderier der involvere emails.

/Henrik
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Paypal skal du ikke have de store betænkninger ved, alternativet er endnu mere arbejdskrævende.
Internationale bankoverførsler: Hvis man kan få sin bank overtalt til ikke at tage 200 kr for en overførsel så er det stadig mere besværligt end at fodre en paypal konto med et kreditkort. Jeg har ikke kigget nærmere på det, men ebay tilbyde en form for garanti hvis du benytter paypal til at betale med. Om det så gælder for dk det ved jeg ikke. Men uanset hvad så er det de flestes foretrukne betalingmiddel på ebay.
/martin
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

martin skrev:Paypal skal du ikke have de store betænkninger ved, alternativet er endnu mere arbejdskrævende.
Internationale bankoverførsler: Hvis man kan få sin bank overtalt til ikke at tage 200 kr for en overførsel så er det stadig mere besværligt end at fodre en paypal konto med et kreditkort. Jeg har ikke kigget nærmere på det, men ebay tilbyde en form for garanti hvis du benytter paypal til at betale med. Om det så gælder for dk det ved jeg ikke. Men uanset hvad så er det de flestes foretrukne betalingmiddel på ebay.
Mon ikke du skulle se at finde en anden bank.
Jeg klarer det hele hjemmefra, og betaler noget der ligner 15-25 kroner
når jeg laver en bankoverførsel.
Der er desværre en del netshops, blandt andet i Tyskland, som hverken tager plastikkort eller paypal.
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Det var sidst jeg tjekkede, det har nok ændret sig som jeg kan forstå på dig. Men det korte af det lange er at jeg hellere vil betale via paypal end via international kontooverførsel.
/martin
Brugeravatar
hanxa
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Galten

Indlæg af hanxa »

Bruger ebay meget og bruger kun paypal, hvis du ikke modtager din vare eller hvis der er andre ting i vejen kan du få ebay til at få dine penge tilbage via paypal.

Er forsøgt snydt 2 gange, men har begge gange fået pengene tilbage
Senest rettet af hanxa man 4. feb 2008 18:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Kun gode erfaringer herfra, syntes paypal er super når man ikke kan bruge visa på normal vis. Kan også bruges til at overføre penge mellem private på en mere "sikker" metode
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Brugeravatar
Hugo2
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
17

Indlæg af Hugo2 »

har arldrig haft problemer med hverken overførsel eller paypal
og jeg ligger ski mange penge på ebay
Brugeravatar
solberg
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
17
Postnummer: 8410 Rønde
Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )

Indlæg af solberg »

har også købt diverse ting over ebay.de efter¨hånden. jeg har også brugt paypal... Ingen problem...
Hilsen Martin Solberg

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

Billede
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

Fordele ved køb på ebay i us, er da også, at du næsten altid kan få dem til at skrive lavere værdi på det købte og derved spare en masse i told/moms :twisted:
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
clausrasmussen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: esbjerg

Indlæg af clausrasmussen »

Har haft paypal længe og kan kun anbefale det.Fordelene er at sælger har pengene med det samme og kan sende det købte hurtigt ved bank overførsel går der en 3-5 dage før sælger har pengene og man har svært ved at få sine penge igen hvis sælger ikke sender.Jeg blev snydt for 2500kr af en skovl fra England men havde betalt med paypal og fik mine penge retur så ingen problemer der..
Paypal sender kun emails ved bud og køb.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"