Koraller uden fotosyntese
Koraller uden fotosyntese
Jeg går og drømmer om engang at kunne holde koraller af arten Dendronephtya og andre koraller der ikke kan lave fotosyntese, men jeg har også hørt at det skulle være meget svært. er der nogen der har erfaringer med dem og ved hvad de kræver eller er de fuldstændig umulige at holde?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Mads dog!!! Hvad er det dog du skriver!!!
Solkoraller hedder Tubastrea, og er som du skriver ganske lette at holde, hvis man husker at fodre dem.
Dendronephtya er derimod UMULIGE at holde i live mere end nogle få måneder. De skal have foder konstant og i rigelige mængder og i en størrelse som vi almindeligvis ikke kan skaffe.
Man bør holde fingeren fre dem!

Solkoraller hedder Tubastrea, og er som du skriver ganske lette at holde, hvis man husker at fodre dem.
Dendronephtya er derimod UMULIGE at holde i live mere end nogle få måneder. De skal have foder konstant og i rigelige mængder og i en størrelse som vi almindeligvis ikke kan skaffe.
Man bør holde fingeren fre dem!
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Hmm. Carsten forstår ikke hvad du mener.
Han spørger først om koralarten Dendronephtya er umulig at holde.
-Denne koral har jeg ingen erfaring med, og undlader derfor at svare.
Derefter spørger han om andre koraller, som heller ikke er fotosyntetiske, er umulige at holde.
-Til dette svare jeg at solkorallen (som ikke er fotosynteisk) er ganske nem at holde.
Han spørger først om koralarten Dendronephtya er umulig at holde.
-Denne koral har jeg ingen erfaring med, og undlader derfor at svare.
Derefter spørger han om andre koraller, som heller ikke er fotosyntetiske, er umulige at holde.
-Til dette svare jeg at solkorallen (som ikke er fotosynteisk) er ganske nem at holde.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Jo jeg har haft en !
Skal se om jeg kan finde et billede, og den gik endda fra en på 1 cm til 3 klatter men det gik langsomt.
Og har Tech ikke også en med succes ?
Skal se om jeg kan finde et billede, og den gik endda fra en på 1 cm til 3 klatter men det gik langsomt.
Og har Tech ikke også en med succes ?
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

Jeg må nok hellere holde mig fra dem, ihvertfald her i starten. Efter at have læst afsnittet om biotopakvarier i Reef Secrets fik jeg den ide at man måske kunne lave et hulemiljø med ikke-fotosyntetiske koraller.
(Men først skal jeg lige have styr på det jeg har i forvejen, og det er der nok udfordring i
)
(Men først skal jeg lige have styr på det jeg har i forvejen, og det er der nok udfordring i

-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Sverige
bild
Jag har haft en med överlevde ca 10 månader sedan dog den tyvärr. Jag hade haft den ett bra tag när andra sa till mej att den var omöjlig och att den antagligen skulle tyna bort. Jag trodde att den skulle klara sej men inte en chans. Så köp inte denna korall innan du skaffat dej erfarenhet nog att hålla den vid liv bifogar en bild på min.
- Vedhæftede filer
-
- bild4.jpg (32.61 KiB) Vist 2046 gange