hej endelige lykkes det for mig at fange denne krabbe har prøvet flere gange at fange et billede af den men den gemmer sig hele tiden. ville egentlig bare vide om det var en der skulle ud eller om den er god at have i akvariet?! og hvilken slags krabbe er det?
mvh. Kenneth
beklager som sædvanligt billedekvaliteten da det er taget med mobil:
gedemeisterdk nej det var os lidt det jeg tænke men ville nu lige høre ad tak for linket
bio den liger den der på en prik nærmest men det ser da ud til den er god nok at have ud fra hvad jeg kan læse men står os lidt i valget den vælter lidt ting opg sager i akvariet så det var måske nok ebdre bare at få den ud. ville bare ik smide den ud hvis det nu var en vildt god en at have
hvad er det med folk og smide krabber ud? Jeg har en 5-6 forskellige arter (jeg har set) som er ca 3-4 cm over skuldrene.. og de har da absolut ikke gjort noget skidt, men til gengæld er de gode til at rydde op i alt det lort og døde pods der havner på bunden... hvad er det de skulle genere?
-bagger- aner det ikke synes bare jeg både høre positivt og negativt om krabber derfor jeg mere spurgte i det her tilfælde men prøver da bare at smide den i mit nano.
jimmi: ´har kun indvendig sump da jeg ikke synes jeg gider have sump ved siden af
Kiggede på de kommenterer der er under billedet af krabben på reeflex.
Der er blandede meninger om hvor god den er. Flere mener at den er en harmløs algeæder, men andre siger at den tager rørorme og koralpolypper. En enkelte har bemærket at den også går på Tridacna muslinger.
Hvis du har alger den kan leve af, gør en nok ikke så meget, men er akvariet "rent" for alger, så ville jeg smide den i sumpen.