Koral- og fiskesending hos Klovnfisken d. 23/10/2007

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Koral- og fiskesending hos Klovnfisken d. 23/10/2007

Indlæg af Hougaard »

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
kromann
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
18
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af kromann »

Uha... syntes kun det er en brøkdel af deres sending vi ser i denne tråd... "ikke ondt ment".
fik mig en rigtig flot Palet kirug i en god stor stand... og som altid er thomas en flink fyr der altid har tid til en....
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

kromann skrev:Uha... syntes kun det er en brøkdel af deres sending vi ser i denne tråd... "ikke ondt ment".
Det er det da altid - men 53 billeder er vel ikke så ringe.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Nej, jeg synes det er rigtig godt arbejde Hougaard. Keep 'em coming :)
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

3 nederste foto. Hvad er det for en koral?
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
21
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

Carsten skrev:3 nederste foto. Hvad er det for en koral?
better på Acanthastrea lordhowensis
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Claus skrev:
Carsten skrev:3 nederste foto. Hvad er det for en koral?
better på Acanthastrea lordhowensis
Achanthastrea lyder meget rigtigt.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Hold da kæft nogle piv skarpe billeder Hougaard har du fåert nyt kamera eller har du bare fået pusede brillerne.
Super flot arbejde Hougaard.

Steen
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

spdiving skrev:Hold da kæft nogle piv skarpe billeder Hougaard har du fåert nyt kamera eller har du bare fået pusede brillerne.

Steen
Det har han ifølge denne tråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=12496 ;)
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

spdiving skrev:Hold da kæft nogle piv skarpe billeder Hougaard har du fåert nyt kamera eller har du bare fået pusede brillerne.
Yeps, er gået "op" til en "Mark III" :shock:
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Vild med sprutten, hvor stor er den, og kan man overhovedet have den i et normalt akv. eller stikker den af.
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Hvad hedder denne fisk?

Billede
Jesper B
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
18
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)

Indlæg af Jesper B »

Det gør de vist ikke men de lever ikke så længe
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Det er en Zebrasoma desjardinii
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

det er for vildt hvor grimme de er de tudsefisk!
På billledet hvor arten thomas og mads i fælleskab jager byttet ned i akvariet fra kasse. Prøv at se hvor Mads camuflere sig bag et sirligt smil trods sveddråberne der havler af ham...

Utroligt som naturen finder en vej for selv de underligste skabninger her på jorden :D

Rigtig gode billeder"!!!!
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5320 Agedrup
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Indlæg af Benjaminkn »

Wauw en lækker sending! :)

forretningen lægger bare det forkerte sted :)
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Jeg havde til morgen fornøjelsen af at se den ene af de 2 blæksprutter i gang med at forsøge at lirke en rimelig stor eremitkrebs ud af sit hus. Ret interessant at se.
/martin
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Anders månsson skrev:det er for vildt hvor grimme de er de tudsefisk!
På billledet hvor arten thomas og mads i fælleskab jager byttet ned i akvariet fra kasse. Prøv at se hvor Mads camuflere sig bag et sirligt smil trods sveddråberne der havler af ham...

Utroligt som naturen finder en vej for selv de underligste skabninger her på jorden :D
Den går også kun fordi det er på sjælland, der er ingen selektion - hvilket jo forklarer en del :)

/Magnus
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

du mener modsat Jylland, hvor indavlen først stopper et trin efter genetiske mutationer...
"du er godt nok min søsters søster, men derfor kan vi jo godt lige hygge en litten én" :D
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Ja, begge arter hader jeg tager billeder af dem og kan ofte være lidt svære at fange i naturlige omgivelser og vaner ;)

Bermærk dog, at de ikke er på Cites og kan sælges frit :shock:
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Anders månsson skrev:du mener modsat Jylland, hvor indavlen først stopper et trin efter genetiske mutationer...
"du er godt nok min søsters søster, men derfor kan vi jo godt lige hygge en litten én" :D
Tror mere indavl er et problem på en ø hvor man er nød til at betale for at komme fra :T
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Indavl trives mest i afsides beliggende områder - og alle områder i jyland er afsides beliggende. Eller i bruger måske hestene eller fårene istedet for??? :twisted: :T
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

Hvor ser meget af det dog sørgeligt ud !! Vil gætte på at visse af de fisk ikke overlever den første uge.
Så mit råd er vent til de har gået i forretningen noget tid og er begyndt at ta' på i vægt og deres sår er helet ...

Tålmodighed er vigtig. Ikke mindst for pengepungen :-D
:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

joekill skrev:Hvor ser meget af det dog sørgeligt ud !! Vil gætte på at visse af de fisk ikke overlever den første uge.
Så mit råd er vent til de har gået i forretningen noget tid og er begyndt at ta' på i vægt og deres sår er helet ...

Tålmodighed er vigtig. Ikke mindst for pengepungen :-D
Tør godt vædde en strå-hat på at det meste af det der kom hjem desværre bliv solgt den samme dag. Der er ingen tvivl om at det bedste ville være en karantæne periode, men når de kære med-akvarister nærmest står oven på hinanden for at købe koraller og fisk mm inden de overhovedet er pakket ud, tja så beder folk jo selv om det.

Rigtig at tålmodighed er en dyd, men det er der desværre ikke mange der bygger deres akvarie op på. Men hva fanden resultatet bliver også derefter :wink:
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

joekill, Der er da helt sikkert nogle af dem, der ikke overlever den første uge. Heldigvis er det et fåtal, der ikke klarer den, og sørger man for at udvælge et eksemplar, der går godt, skulle risikoen bestemt ikke være særlig stor. Men du har da helt ret i, at det kan være en fordel at vente en lille uges tid.

Lord Mike, Tja jeg har bestemt ikke megen tålmodighed, når det kommer til mine baljer, men har da alligevel været meget godt tilfreds med både min foregående og nuværende balje ;)
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Mads:

Jeg er skam godt klar over at du ikke har tålmodighed mht koraller, da du jo gerne vil vise dit flotte akvarie frem hurtigst muligt uden at have tålmodighed :wink: Og fred være med det.

Men vil det så sige at du også anbefaler dine kunder i Klovnfisken ikke at have tålmodighed mht at akvariet skal indkøres mm, og derimod om at de bare skal tilsætte alt muligt i deres akvarie uden at akvariet er klar til dette. Hvis ja, så kan det kun være for at få penge i kassen og så er jeg færdig med at anbefale Klovnfisken til andre.

Dog skal det lige siges at jeg altid kun har haft gode oplevelser og råd i Klovnfisken.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Lord Mike skrev:Mads:

Jeg er skam godt klar over at du ikke har tålmodighed mht koraller, da du jo gerne vil vise dit flotte akvarie frem hurtigst muligt uden at have tålmodighed :wink: Og fred være med det.

Men vil det så sige at du også anbefaler dine kunder i Klovnfisken ikke at have tålmodighed mht at akvariet skal indkøres mm, og derimod om at de bare skal tilsætte alt muligt i deres akvarie uden at akvariet er klar til dette. Hvis ja, så kan det kun være for at få penge i kassen og så er jeg færdig med at anbefale Klovnfisken til andre.

Dog skal det lige siges at jeg altid kun har haft gode oplevelser og råd i Klovnfisken.
Selvfølgelig anbefaler jeg da ikke nogen som helst at skynde sig. Det troede jeg også du vidste. Jeg har aldrig (hverken i butikken, her eller noget andet sted) givet udtryk for, at det ikke er en fordel med god tålmodighed, jeg har endda i min foregående besked i denne tråd netop skrevet, at det kan være en fordel at vente.

Synes blot det var en lidt hurtig konklussion, at sige resultatet ikke kan blive lige så godt, hvis man ikke har tålmodighed til at lade et par fragmenter dække en hel balje.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Mads jeg syntes bare lidt at fornemme det modsatte på din kommentar tidligere. Og for en god ordens skyld har jeg da heller ikke hørt dig sige andet i butikken.

Men hvis en nybegynder ser din besked med at man godt kan få et flot akvarie uden tålmodighed, ja så kan det hurtigt gå galt for den nye saltvandsakvarist.

Men som medarbejder i Klovnfisken, kan du så svare mig på hvorfor man ikke har nogen karantæne periode på fisk når de ankommer til Klovnfisken?
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Lord Mike skrev:Mads jeg syntes bare lidt at fornemme det modsatte på din kommentar tidligere. Og for en god ordens skyld har jeg da heller ikke hørt dig sige andet i butikken.

Men hvis en nybegynder ser din besked med at man godt kan få et flot akvarie uden tålmodighed, ja så kan det hurtigt gå galt for den nye saltvandsakvarist.

Men som medarbejder i Klovnfisken, kan du så svare mig på hvorfor man ikke har nogen karantæne periode på fisk når de ankommer til Klovnfisken?
Jeg synes ikke det er vildledende at sige, det er en fordel med god tålmodighed, men at det er muligt at få et flot akvarium ud af det uden, hvis man i forvejen har tjek på at rode med koralrevsakvarier.

Vi har skam snakket lidt om karantæne i forbindelse med sendinger, dog synes vi ikke det virker som nødvendigt, da det som sagt er et lille antal, der dør hurtigt efter. Selvfølgelig hører vi ikke om ALLE fiskene, der bliver solgt ved udpakning, men folk siger da generelt, hvis den er død dagen efter ell. lign.
Ydermere ved jeg, at det vil irritere rigtig mange kunder, hvis de har kørt eksempelvis 50 km. og man rent faktisk har den fisk, de søger på lager, men ikke vil udlevere den, fordi den kun har gået i karantæne i 3 dage og ikke 5.

Og så synes jeg da generelt også vi gør det klart, at det med nogle fisk er en fordel at vente nogle dage. Derfra er det så kundens eget valg.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

mads-fisk skrev:Jeg synes ikke det er vildledende at sige, det er en fordel med god tålmodighed.
Ved ikke helt hvor du har det fra, i hvertfald ikke fra mig da jeg aldrig har sagt at det er vildtledende med tålmodighed, faktisk tværtimod :wink:

Og vi er kun enige omkring at kunder der køber fisk mm stort set inden de er pakket ud, selv må tage konsekvensen af dette når nu butikken har valgt at sælge uden en karantæne periode. Om en karantæne periode vil hjælpe på evt. dødsfald vides ikke, men hvis det gør tja så kan jeg jo godt se en pointe i hvorfor man gerne vil sælge hurtigst muligt.......

Er der nogle som ved om andre saltvandsbutikker her i danmark har karantæne på nyankommet dyr :?:
Besvar

Tilbage til "Billeder"