Spraybar design

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Spraybar design

Indlæg af martin »

Hvilket design vil i foreslå?
En I-form hvor der er boret huller i den hele vejen ned. Eller en omvendt T-form hvor der bores huller i den horizontale del af T'et således at et bredt område af bunden holdes rent? Holder det i virkeligheden eller er det rent teori?
/martin
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg vil mene det omvendte T. Men det kræver jo en noget kraftigere returpumpe, for at der skal blive et tilfredsstillende flow. Hvis du så samtidigt laver de inderste huller mindre end længere ude af armen tror jeg det bliver bedst.
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

RIGTIG kraftig retur.
Forder skal ihvertfald en enkelt 90° bøjninger på. + lidt løfte højde. Husk når du laver den at der skal være et hul lige under overfladen så du undgår en hævert effekt.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Jeg er faktisk overrasket over så meget en aquabee up2000/1 leverer ved de 1,3 m som den ca skal løfte. Der er ikke mærkbart forskel på den i forhold til når den ikke skal løfte.

Hullet under overfladen skal bogstaveligtalt sidde lige under for sidder det lige over resulterer det i at der enten står en stråle ud eller at den suger luft med den vej.

Men planen er også at lave den som et omvendt T. Bredden af T'et har jeg ikke fået kigget nærmere på, men det regner jeg med at jeg finder ud af når jeg kommer i gang.
/martin
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"