VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Red dragon fake?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
draco
Reactions:

Red dragon fake?

Indlæg af draco »

hej igen.

Jeg er lidt desperat fortiden. Efter at have købt en af de dyre Red Dragon pumper og troet at det var det bedste der kunne fåes får jeg nu at vide at laguna springvandspumperne og RD pumperne er næsten ens, udover at laguna koster en tredjedel af RD.

Det ville være rart hvis nogen kunne skære ud i pap hvad der faktisk adskilder de to.

kriterierne er at den skal være lydløs, og ikke bruge for meget strøm. Den behøver ikke at kunne løfte vandet så højt eftersom jeg har intern sump. Er der en pumpe der ville egne sig bedre til formålet end en RD til dette formål ? Ocean runner eller lignende?
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

nu ved jeg ikke hvor du har placeret din sump internt. Men jeg ville foretrække langsom flow i sumpen og så købe nogle pumper a la Tunze stream til cirkulation ind i baljen.

Langsomtflow i sumpen er for at lade vandet pacere langsomt igennem mit refugium!
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Sumpen sidder på hele bagvæggen. Det er heller ikke meningen at pumpen kun skal suge fra sumpen for så ville den blive tømt i løbet af ingen tid. (selv den 1000 l aquabee jeg har tømmer sumpen efter et stykke tid) I stedet ville jeg lave indsugning fra henholdsvis sumpen og akvariet og så regulere det med et par kuglehaner.

Grunden til at jeg ikke valgte tunze er at mit akvarie kun er 250 liter og jeg syntes de ville fylde lidt for meget i landskabet.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Lidt uden for emne men - Er du sikker på at du kan styre det med kuglehaner ??? Et den ikke afligevel pludselig tømmer sumpen ??
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Jeg havde tænkt mig at have en indsugning både i sumpen og i selve akvariet så der altid vil være vand nok så jo mindre den suger fra sumpen jo mere suger den fra akvariet. Derfor tror jeg ikke at den ligefrem tømmer sumpen.

Ps. det gør slet ikke noget at i stiller kritiske spørgsmål eftersom det er et system jeg selv har fundet på, så jeg er ikke helt sikker på det. Jeg har dog fået at vide at det burde virke.
Brugeravatar
wrang
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Alingsås

Indlæg af wrang »

Har ni någon länk till Laguna pumpen och bild så vet man själv hur den ser ut..
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

jeg så dem hos http://www.zoozity.dk der er de billigst!
Brugeravatar
wrang
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
21
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Alingsås

Indlæg af wrang »

Anders månsson skrev:jeg så dem hos http://www.zoozity.dk der er de billigst!
Inte på deras hemsida va?
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

hhhhm det er nogle uger siden, men nu kan jeg heller ikke se dem på hjemmesiden længere.
Prøv at ringe til dem!
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"