Er der nogle af jer der har "fish-only" akvarier, altså uden koraller?
Rent umiddelbart burde sådan et akvarie være langt billigere at drive da der ikke skal så meget lys på og filtreringen ikke er så vigtig når der ikke er koraller.
Hvis ellers det her nye Symbiont filtermedie virker kan det jo blive rigtig billigt, så skal der bare sten til pynt.
Man kunne bruge store mængder makroalger, hvilket i sig selv også kunne være spændende at se på, måske en sandbund med et par enkelt stensætninger fyldt med caulerpa eller noget i den stil.
Fish-only akvarier?
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7000
- JJ
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2730 Herlev
- Saltvand siden?: 2007
Hvorfor?? Er det ikke federe at have dem samlet??GedemeisterDK skrev:jep jeg har, med hvide korall skeletter, en berlin 60 skummer, cirkulationpumpe 15x. 2 solaris.
kun til fisk, jeg holder korallerne for sig og fiskene for sig.
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7000
næ syn$tes jeg ikke.
det er en del nemmere, ingen sygdomme for jeg kan altid behandle med fx hyposalinitet, strøm besparende.
jeg foretrækker at ha mine nanoer med koraller lige i fjæset (50 cm fra min skærm), det er 2 kubiske der kan ses fra 3 sider.
det er bare min preference
det er en del nemmere, ingen sygdomme for jeg kan altid behandle med fx hyposalinitet, strøm besparende.
jeg foretrækker at ha mine nanoer med koraller lige i fjæset (50 cm fra min skærm), det er 2 kubiske der kan ses fra 3 sider.
det er bare min preference

“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”