Hvad er bedst til at rense bundlaget?
- pjunker
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
Hvad er bedst til at rense bundlaget?
Jeg ved ikke om det er nødvendig, men jeg har et tyndt bundlag i mit 85L, jeg renser det en gang hver 14dag, men det kan jo ikke lade sig gøre at komme ordentlig ind under de levende sten.
Ville det være en god ide med en søstjerne eller er en fisk der renser bunden?
Jeg har nu en Hugo en klovn en eramit og et par snegle.
iøvrigt har jeg lige købt den lille klovn, dens ene øje er ligsom hævet, og jeg er ikke sikker, men jeg mener det er blevet værre og det er lige nu noget større en det andet, er der nogen der har oplevet det før?
-Peter
Ville det være en god ide med en søstjerne eller er en fisk der renser bunden?
Jeg har nu en Hugo en klovn en eramit og et par snegle.
iøvrigt har jeg lige købt den lille klovn, dens ene øje er ligsom hævet, og jeg er ikke sikker, men jeg mener det er blevet værre og det er lige nu noget større en det andet, er der nogen der har oplevet det før?
-Peter
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
En af arten Valenciennea(søg evt på google og de er ofte i den danske handel) skulle nok kunne klare det hvis ikke dit grus er alt for store stykker.
Du skal blot vide at den graver ind under sten og flytter nok også med tiden lidt rundt på gruset.
Men den napper det ind i bunden, spiser det den kan bruge og ud kommer gruset ved gællerne igen - ser sjovt ud
Du skal blot vide at den graver ind under sten og flytter nok også med tiden lidt rundt på gruset.
Men den napper det ind i bunden, spiser det den kan bruge og ud kommer gruset ved gællerne igen - ser sjovt ud

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- pjunker
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
Tak for svarene, jeg prøver at kigge lidt på den lille fætter. Det med at den spreder gruset, er det et stort problem, eller er det bare på den nederste del af akvariet?
Hvis der er andre muligheder, så sig endelig til.
Er der nogen af jer der har oplevet at øjnene hæver på en klovne fisk?
Hvis der er andre muligheder, så sig endelig til.
Er der nogen af jer der har oplevet at øjnene hæver på en klovne fisk?
Mvh. Peter