Vandvarme i osmoseanlæg??
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Vandvarme i osmoseanlæg??
Hvor varmt skal vandet være?? Eller må det kun være kold vand??
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Se min Profil for flere oplysninger
- Kontakt:
Membraner
Hej
Mange tror/mener at man ikke skal bruge vand fra varmvandsbeholderen pga. bakterier mv. men dette er i dag ren misforståelse. Da de moderne membraner i dag fjerner mere en 97,3% af alt i vandet (også bakterier) så er det egentlig ligemeget.
Ved små anlæg specielt u Boosterpumpe kan der med fordel bruges lunkent vand idet anlægget måske yder merer.
Ved anlæggene med Boosterpumpe er mit klare råd : Brug det billigste dvs. koldt vand da disse anlæg er helt ligeglade og pga. det høje tryk (Bar) yder optimalt uanset temp.
VIGTIGT!!!!!
Osmoseanlæggets membran tåler ikke varmt eller kogende vand dvs. ikke over 30 grader.
Så er du nogensinde i tyvivl så brug koldt vand
Mvh.
Michael
Mange tror/mener at man ikke skal bruge vand fra varmvandsbeholderen pga. bakterier mv. men dette er i dag ren misforståelse. Da de moderne membraner i dag fjerner mere en 97,3% af alt i vandet (også bakterier) så er det egentlig ligemeget.
Ved små anlæg specielt u Boosterpumpe kan der med fordel bruges lunkent vand idet anlægget måske yder merer.

Ved anlæggene med Boosterpumpe er mit klare råd : Brug det billigste dvs. koldt vand da disse anlæg er helt ligeglade og pga. det høje tryk (Bar) yder optimalt uanset temp.

VIGTIGT!!!!!
Osmoseanlæggets membran tåler ikke varmt eller kogende vand dvs. ikke over 30 grader.
Så er du nogensinde i tyvivl så brug koldt vand

Mvh.
Michael
Fordelen ved et Dobb. XDX Osmoseanlæg m. Boosterpumpe (8bar) er at det garanteret yder min. 430 liter rent Osmosevand i døgnet (18L/time) og det faktum at det for hver 1 liter Osmosevand kun laver 1 liter spildvand hvor andre anlæg laver 6-9 liter..........hvor meget vand/penge smider du i afløbet hver eneste dag?