Skummer går amok
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Skummer går amok
Hej
Idag der blev min skummer fyldt så jeg tømte den for en masse snask der lugtede meget slemt.. så gjorde koppen ren, lige siden har den fyldt koppen op på 10 minuter.. vandet der er der i ser rimelig rent ud..
Skal den gøre det? og skla jeg bare blive ved med at tømme den indtil den holder op eller er der noget galt?
Det skal lige siges før det har skummeren kørt fint og tog den nok en uge at fylde koppen.. med gult vand/skum.. lige nu er skummet bare hvidt og vandet ser alm ud... RÅD?
Idag der blev min skummer fyldt så jeg tømte den for en masse snask der lugtede meget slemt.. så gjorde koppen ren, lige siden har den fyldt koppen op på 10 minuter.. vandet der er der i ser rimelig rent ud..
Skal den gøre det? og skla jeg bare blive ved med at tømme den indtil den holder op eller er der noget galt?
Det skal lige siges før det har skummeren kørt fint og tog den nok en uge at fylde koppen.. med gult vand/skum.. lige nu er skummet bare hvidt og vandet ser alm ud... RÅD?
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
vandet står for højt i din skummer, kender ikke modellen men du skal have sænket niveauet. ellers løber al dit vand jo ud den ved 

Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
ok hvordan kan det så være den har kørt fint i flere uger under samme omstændigheder? og hvordan sænker man vand nivuet i den ?
det er sådan en skummer jeg har:
http://www.akvarieudstyr.dk/database/vi ... uktID=2709
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
jeg ved det ikke med din skummer men vores gjorde det hvis man havde fået skubbet til slangerne.
Venlig hilsen
Cecillia
Cecillia
- Niller
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8800 Viborg
- Geografisk sted: Viborg
Der sidder to propper foran koppen som du kan dreje på og tage af..der justere du vandstanden. Prøv dig fremStarF skrev:ok hvordan kan det så være den har kørt fint i flere uger under samme omstændigheder? og hvordan sænker man vand nivuet i den ?
Jan
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
du har vel ikke kommet nyt filtervat i et sted
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Hvidovre
Du skal selvfølgeligt ikke justerer din skummer hver gang du har tømt koppen!
Men hvis du indsætter filtermateriale uden at gennemskylle det kraftigt, giver det, det resultat du har oplevet
(tror det skyldes sæberester eller andet kemikalie brugt ved fremstillingen)
Men hvis du indsætter filtermateriale uden at gennemskylle det kraftigt, giver det, det resultat du har oplevet

(tror det skyldes sæberester eller andet kemikalie brugt ved fremstillingen)
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
ah vidste jeg ikke.. Skal jeg tage det op og skylde efter eller? var i tvivl om det var fordi vandstanden i sumpen var for høj så fandt 2 fliser den ku stå på.. så den kom højere op (disse var selvfølgelig gjort rent)
Men ellers ser det ud til den er begyndt at slappe lidt af med at bruse over... det var en masse der sku ud? vel ik noget farligt for akvariet?
Men ellers ser det ud til den er begyndt at slappe lidt af med at bruse over... det var en masse der sku ud? vel ik noget farligt for akvariet?
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: 7000
er måske det...når du skruber skummeren ren "nulstiller" du den. der opbygges en biofilm på indersiden der ænder egenskaberne.StarF skrev:Niller.. der er da ingen probber til at justere vandstanden med?
røntved> jo kom et stykke blot filter i?
peter a> nej bare rent vandog en ny svamp...
Senest rettet af GedemeisterDK lør 4. aug 2007 23:03, rettet i alt 1 gang.
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: 7000
- flemmiov
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 1999
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
Tjek linket her :
http://www.aqua-medic.de/en/service/pdf ... 10.72_.pdf
http://www.aqua-medic.de/en/service/pdf ... 10.72_.pdf
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Hilsen Flemming.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Ah ok nej de er der godt nok.. havde bare ikke set man ku justere på dem, da de så ud til at side fast.. tak for hjælpen 
hvordan ved man hvornår ens skummer køre rigtigt? pt køre min igen uden at der kommer hvidt skum.. faktisk er der intet skum kom siden igår.. men sådan plejer den også at køre. Og det ser ud til der er masser af bobler inde i den. så køre den vel som den skal ergo ingen grund til at indstille på noget?

hvordan ved man hvornår ens skummer køre rigtigt? pt køre min igen uden at der kommer hvidt skum.. faktisk er der intet skum kom siden igår.. men sådan plejer den også at køre. Og det ser ud til der er masser af bobler inde i den. så køre den vel som den skal ergo ingen grund til at indstille på noget?
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Du kan godt regne med at det bare var dit filtervat. min gør det hver gang jeg skifter den tot jeg har i overløbet
http://www.mittlapp.dk