Sværhedsgrad på Reeflex

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Sværhedsgrad på Reeflex

Indlæg af Celia »

Jeg bruger Reeflex en del og syntes det er en rigtig god side.

Jeg undre mig dog over "sværhedsgraden" - ud fra hvilken grundlag påføres denne ?

http://www.reeflex.dk/dk/5/549/Acanthurus/bahianus.htm

På denne kirug står den som værende 3 (det gør den også på Naso'en)

Men det er en fisk der nemt tager føde til sig og ikke er overdrævet modtagelig overfor sygdomme. Så holdt ved en alm. god vandkvalitet burde den jo betegnes som værende nem.

Kommentarne til denne fisk (og nasoen) tyder også på andre med erfaring for at de er en realativ nem fisk.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg tror ikke at der er nogle parametre for vor svære de er, andet end at det er den som har lavet beskrivelsen der sætter sværhedsgraden.
Hvis du kigger intenst på siden og bladrer meget rundt. vil du også nogle gange se at andre kommenter beskrivelsen. Det både med hold og sværhedsgrad.
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af TorbenC »

Ja, man skal nok tage den sværdhedsgrad med et stort grant salt.

Ex. Forfatteren køber en fisk hos en forhandler, den dør efter kort tid. Dette gør han 3-4 gange med samme fisk, med samme resultat. Sidste gang lykkeds det ham måske at holde liv i den = Den er for ham svær.

Sådan er det med stortset alle anmeldeser på nettet, tag fx. harmonycentral.com hvor man kan læse anmeldelser på musikgear.. Altså stort set alle ting for HELT VILDT gode karakter derinde, fordi den som ejer en bestemt ting, selfølgelig ikke har købt den, medmindre den kunne lide den = Den for god karakter.

I vores tilfælde, ville en notice som fx. "Kan være svær at få til at tage føde" være 1000 gange mere sigende end "Sværhedsgrad 3 - Svær"
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Boris skrev:

I vores tilfælde, ville en notice som fx. "Kan være svær at få til at tage føde" være 1000 gange mere sigende end "Sværhedsgrad 3 - Svær"
Nemlig ! - i det hele taget er jeg ikke tilhænger af at man sætter en sværhedsgrad på hverken i bøger eller på nettet, da det jo netop er en flydende størrelse.

Men ellers er jeg godt tilfreds med Reeflex :)
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Ja, og hvis det skulle være endnu bedre, så kunne der f.eks. stå at mange har haft problemer med at få fisken til at tage føde. Så kan man se at det ikke er én der har det erfaringsmæssige grundlag ;)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"