Pterapogon kauderni - ville den være en god "begynder f

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Kenneth tinnesen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet

Pterapogon kauderni - ville den være en god "begynder f

Indlæg af Kenneth tinnesen »

Hejsa
så er akvariet ved at være godt stabilt, algerne er væk, de første tre små koraller (Xenia sp., polypper og en Pachyclavularia sp.) og en enkelt stenopus reje er flyttet ind, og om en uges tid eller to skal der så et par fisk i. En af dem, jeg ved jeg vil have deri er P. kauderni, da jeg synes den er super flot og har et godt temperament.
Jeg regner med at ville sætte 2-3 dyr i til at starte med, og senere skal der så lidt gobier i, og et par andre små, fredelige farvestrålende fisk.

Men hvad mener i? ville denne fisk være en god "begynder" fisk, er der nogle ting, jeg skal være ekstra opmærkom på med denne art?

Alle tips og råd er velkomne.

Med venlig hilsen
Kenneth Tinnesen
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Til min helt egen personlige mening, så syntes jeg at den er lidt for reseveret til min smag. Jeg kan godt lide fisk der ses i akvariet heletiden.
- som de kiruger jeg har.
Derudover har jeg så en art som er lidt mere sky, så der også er noget at kigge på når man sidder stille ved akvariet.

Dog er det en fisk som nemt lader sig opdrætte, og så vidt jeg husker danner den par. Og er ofte aggrasiv imod artsfæller.

Derfor starter man oftes med en lidt større gruppe og lader dem danne par og tager de overskydende fra.

Dog skal det siges at jeg ikke selv har / har haft arten men kender folk der opdrætter den. Så jeg har ikke direkte erfaring med fisken.
Ovenstående er hvad jeg lige kan huske om arten.

Hvor stort er akvariet og hvor længe har det kørt osv ?
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Jesper B
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
18
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)

Indlæg af Jesper B »

Jeg syntes det er en fin fisk som jeg ser hele tiden i mit akvarie. Den stormer ikke rundt som nogle af de andre fisk man kan have og så er den jo rigtig flot at kigge på
Kenneth tinnesen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af Kenneth tinnesen »

hej
Tak for svaret
Celia: det er et 112 ltr. - det har kørt i lidt over en måned. Jeg kan netop godt lide kauderniens rolige temperament. meningen er, at de skal gå sammen med lidt andre fredelge fisk med tiden, klovnefisk, en hugo og lidt andre.. men nu m vi se, hvad der kommer til at ske.

Forresten.. kan i fortælle mig, hvad de typisk liggerpå, sådan rent prismæssigt?

MVH
Kenneth
Jesper B
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
18
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)

Indlæg af Jesper B »

Jeg har en prisliste hvor der står 188kr. Købte selv 3 af en som havde fået unger til 50kr stk
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Som Jesper skriver, så skal du være opmærksom på at det er en meget stillestående fisk, vilket en del måske finder kedeligt. Jeg kunne fortille mig at de vil sætte pris på at der ikke er meget aktive fisk i akvariet, som muligvis kan stresse dem.
Ellers en flot og spændene fisk og det er mit indtryk at de viser sig meget, trods alt.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"