kalkmixer
- andersla
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6580 Vamdrup
- Geografisk sted: vamdrup
- Kontakt:
kalkmixer
har denne kalkmixer men kan ikke rigtig finde ud af den det ene grå rør går i bunden og den anden er oppe i toppen det jeg så ikke lige forstår er hvad er pumpen der for er det bare for at cirkulere vandet i selve mixeren. har hørt herinde at den skal tage ferskvand det som jeg bruger til påfyldning håber at der er nogle der kan hjælpe.
- Vedhæftede filer
-
- P6180028 (600 x 450).jpg (64.11 KiB) Vist 756 gange
-
- P6180029 (600 x 450).jpg (71.47 KiB) Vist 756 gange
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Øhh. som den står dér er det jo sådan set ikke en kalkvandsmikser, men nærmere en mellemting mellem en kalkvandsmikser og en kalkreaktor. Hvis den skal fungere som en kalkreaktor, skal du have en bobbeltæller på og så selvfølgelig tilslutte CO2. Hvis du derimod vil lave det til en kalkvandsmikser, så skal du jo have kalkreaktormediet ud og smide noget calciumhydroxid i istedet.
Er det suge- eller pumpesiden, røret går ned til bunden af reaktoren?
Er det suge- eller pumpesiden, røret går ned til bunden af reaktoren?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Slangen i midten er til at tømme CO2 ud af reaktoren, hvis der samles overskydende oppe ved låget.andersla skrev:det er pumpe siden der går i bunden men det kan man jo bare bytte om hvis man vil kan den ikke virke via en hævert oppe fra akvariet, den lille slange i midten er den til co2. tror at jeg vil anvende den som kalkmixer
Hvis du skal anvende den som kalkvandsmikser, skal den som sagt fødes med ferskvand, når der fyldes vand på som erstatning for det fordampede.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Ind er den studs, der er på sugesiden.andersla skrev:så må jeg jo ud at købe en osmolator ved du hvad der er ind og ud og skal pumpen køre hele tiden er det helt umuligt at føde den med saltvand istedetfor det tror jeg at ham jeg købte den af gjorde
Men han har jo tydeligvis heller ikke brugt den som kalkvandsmikser!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK