nyt akvarie håber på gode råd

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Klitgaard
Reactions:

nyt akvarie håber på gode råd

Indlæg af Klitgaard »

Hej Alle

Vi er helt grønne i denne saltvands akvarie verden, men da vi er inkarneret dykker er det svært at finde grunde til hvorfor vi ikke skal have vores passion hjem i stuen, så vi håber I herinde vil hjælpe med nogle gode råd.

Det vi overvejer at købe er dette akvarium:

Deltec Nano Cube 90 litre with LED Light and S Stand
http://www.aquatic-store.co.uk/marine/view/1187

først og fremmest, er der nogen grunde til hvorfor vi ikke skulle købe sådan et akvarie? svært at holde, for lille, osv...???

Så vidt vi kan læse er alt udstyret med i prisen pånær en heater, mangler der ellers noget essentielt?

Hvilke fisk og/eller krebs ville være værd at fortrække, og hvor mange?

vi har selfølgelig overvejet den klassiske klovnfisk, hvad skal den leve i(ved godt at den i naturen lever i en annemone, men har bare hørt det skulle være et helvede at prøve at få til at leve)?
En søhest og en Saddle Valentini Puffer er også i tankerne, nogen der har erfaringer med dem, og kan disse overhovedet gå sammen?
vi har selfølgelig ikke tænkt os alle 3 arter, da vi tror der vile være for lidt plads til dem, men hvilken kombination ville være god?

Og er der også nogle specielle koraller som ville være gode at have i sådan et akvarium?

hvormange kilo leverende koraller ville passe til sådan et akvarium?

Hvor køber man fisk og koraller?

håber i har nogle gode råd

Vh
Simone og Brian
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

der er nogle fordele og ulemper ved sådan et set. fordele: det er let at komme i gang da du får det hele på en gang.
ulempen er lidt ved det her sæt og andre at du ikke rigtig har mulighed for at skifte enkelte dele ud. F.eks. kan du ikke sådan lige skfite til hqi lamper i stedet, og du vil sikkert finde ud af ret hurtigt at der skal mere lys til end det i sættet for at have de meget farverige koraller osv
Klitgaard
Reactions:

Indlæg af Klitgaard »

Men er det ikke også forholdsvis svært at have levende koraller og er det er must for klovn fiskene at de er der? fordi til at starte med er det ikke et must for mig at der er levende koraller, men at få det op at køre ordenligt. min ide var at først at prøve at køre sådan et mindre akvarie og så købe et større senere hen, så jeg ved hvad jeg har med at gøre.
kan dog godt se problematiken.
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

kender kun Tivoli der kører med døde koraller.
Levende koraller er ikke umulige. Blot man vælger de nemme af dem. og dem er der mange af.
Men du skal have levende sten i som kan købes herinde eller i div forhandlere. Du har bla Klovnfisken på Frederiksberg der sælger alt hvad hjertet begærer. Der er der også mulighed for råd og vejledning.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"