UV vs. Osmosevand
- Kraede
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7190 Billund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Billund
UV vs. Osmosevand
Kan et UV anlæg (hvis brugt på den rigtige måde) helt eller delvist gøre brugen af osmosevand overfødigt, eller er det som at sammenligne bananer og biler?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ja, det er en helt forkert sammenligning.
Uv anlæg dræber alge sporer og i en vis grad parasitter.
Et osmose anlæg fjerner en masse ting fra vandet, således at vandet kommer ret tæt på kun at være H2o. Ting som forskellige mineralsalte og
nitrat fjernes fra vandet. Nogle ting smutter dog igennem, blandt andet silicat, hvorfor det smutter igennem ved jeg ikke. Hvis man monterer et såkaldt silicat filter bag osmoseanlægget, så er det vand man får ud H2o.
Hvis det skal være renere skal vandet destilleres.
Håber det var svar nok
Uv anlæg dræber alge sporer og i en vis grad parasitter.
Et osmose anlæg fjerner en masse ting fra vandet, således at vandet kommer ret tæt på kun at være H2o. Ting som forskellige mineralsalte og
nitrat fjernes fra vandet. Nogle ting smutter dog igennem, blandt andet silicat, hvorfor det smutter igennem ved jeg ikke. Hvis man monterer et såkaldt silicat filter bag osmoseanlægget, så er det vand man får ud H2o.
Hvis det skal være renere skal vandet destilleres.
Håber det var svar nok
- Kraede
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7190 Billund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Billund
Baggrunden for mit spørgsmål er at jeg, på grund af varmen, ikke kan have men lyskasse lukket længere og derfor oplever en større fordampning. Hver gang jeg erstatter fordampet vand med vand fra hanen får jeg et brunt algelag på bunden. Kan det tænkes at mit ”gamle” 5W UV filter ville kunne afhjælpe dette?