Perfekt, mit står nemlig i køkkenet, har altid været helt fanatisk med at tænde emhætte og slukke skummer når vi laver mad, tror du mad røg kan være skadeligt for akvariet? Ville gerne have et i stuen men der er en plan for det, men ligger nok mange år frem:)Engelquist skrev: tors 21. dec 2023 11:02Køkken alrumViggoN skrev: tors 21. dec 2023 10:51Engelquist skrev: tors 21. dec 2023 10:06 Jeg er total old school og kører med testsæt, så kan jo kun ca tal- men om morgen inden lyset tænder er den 8.3 og op ad dagen lidt over- så lidt svingning er der over dagen.
Hey elsker også testsætene, har dog en hanna phos og deres dig, stor fan af men deres phos. Men den til dkh bruger jeg ikke synes ikke den er så meget hurtigere, nu har vi snakker om det måske skulle jeg prøve at sælge den?
Nå tilbage til emnet, hvor står dit akvarie stue, kælder el. Køkken
Viggos Nye vandland 2.0
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2014
Re: Viggos Nye vandland
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Hej alle, der læser med. Nu er det vist på tide med en lille opdatering fra min lille vandpyt. Jeg tænker, at jeg vil dele det lidt op og indsætte nogle fantastiske blå billeder.
For det første går alt stabilt. Jeg skiftede i starten af januar til Reefzlements KH+, fordi jeg er begyndt at fokusere på pH, hvilket er det helt store emne i øjeblikket hos forskellige reef-youtubere. Reefzlements skulle hæve pH ligesom kalkwasser og CO2-scrubber via 2-deling dosering. Dog er det ikke calciumhydroxid, men natriumhydroxid, som har en højere pH end kalkwasser. Det skal optimalt doseres en gang i timen. Så virker skidtet? Kort svar: Ja. Men ikke nok med at skifte har jeg valgt at have en tilgang, hvor jeg faktisk doserer efter pH og ikke KH, Ca og resten. Jeg måler mit vand med en pH-måler, inden jeg tager på arbejde ved 7-tiden, og igen når jeg kommer hjem en time før lyset slukker. Målet er pH 8.4 om morgenen og pH 8.6 om aftenen. Hvis tallene ikke er inden for 0.2 pH fra målet, øger/sænker jeg doseringen. Næste dag samme procedure. Så man kunne forestille sig, at mine 3 hellige er helt ude af den, men nej, de ligger ca. på 8.2 KH, Ca. 460 og Mag 1320. Ikke at jeg anbefaler at gøre det på denne måde, men det virker for mig. Og så kommer vi videre til væksten. Jeg lægger et billede op, som er taget den 13/01 og i dag. Der er røde cirkler om områder, hvor der er tydelig vækst i mine øjne. Det er min målekoral.
Opdatering 2 er, at min Maxspect Razor lampe valgte at stå af for en måned siden, lørdag formiddag. Men heldigvis var @JEGL bare en helt og fik købt en Radion G4 lampe kl. sent en lørdag aften, så tak for at være en stjerne. Reklamation af Maxspect er en hel anden sag, men den tager vi en anden gang. Men kors, Radion er sgu min nye yndlingslampe. Nem at sætte op, og så spiller den bare. Og kors, den skubber PAR ud. Så skyldes væksten pH, lys eller bare stabilitet? Det er sikkert en kombination af det hele. Så ligger jeg lidt dagen billeder op.
For det første går alt stabilt. Jeg skiftede i starten af januar til Reefzlements KH+, fordi jeg er begyndt at fokusere på pH, hvilket er det helt store emne i øjeblikket hos forskellige reef-youtubere. Reefzlements skulle hæve pH ligesom kalkwasser og CO2-scrubber via 2-deling dosering. Dog er det ikke calciumhydroxid, men natriumhydroxid, som har en højere pH end kalkwasser. Det skal optimalt doseres en gang i timen. Så virker skidtet? Kort svar: Ja. Men ikke nok med at skifte har jeg valgt at have en tilgang, hvor jeg faktisk doserer efter pH og ikke KH, Ca og resten. Jeg måler mit vand med en pH-måler, inden jeg tager på arbejde ved 7-tiden, og igen når jeg kommer hjem en time før lyset slukker. Målet er pH 8.4 om morgenen og pH 8.6 om aftenen. Hvis tallene ikke er inden for 0.2 pH fra målet, øger/sænker jeg doseringen. Næste dag samme procedure. Så man kunne forestille sig, at mine 3 hellige er helt ude af den, men nej, de ligger ca. på 8.2 KH, Ca. 460 og Mag 1320. Ikke at jeg anbefaler at gøre det på denne måde, men det virker for mig. Og så kommer vi videre til væksten. Jeg lægger et billede op, som er taget den 13/01 og i dag. Der er røde cirkler om områder, hvor der er tydelig vækst i mine øjne. Det er min målekoral.
Opdatering 2 er, at min Maxspect Razor lampe valgte at stå af for en måned siden, lørdag formiddag. Men heldigvis var @JEGL bare en helt og fik købt en Radion G4 lampe kl. sent en lørdag aften, så tak for at være en stjerne. Reklamation af Maxspect er en hel anden sag, men den tager vi en anden gang. Men kors, Radion er sgu min nye yndlingslampe. Nem at sætte op, og så spiller den bare. Og kors, den skubber PAR ud. Så skyldes væksten pH, lys eller bare stabilitet? Det er sikkert en kombination af det hele. Så ligger jeg lidt dagen billeder op.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Hvordan trives dit lille vandland og kører du stadig med reef z efter ph måling?
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Hej Anders, yes hver morgen og ved lampe “nedgang” og hvis PH ikke er hvor jeg synes den skal være får den lidt mere, og gevinsten er virkelig til at mærke især på mine sps’er skyder i vejret. Tallene er stabile bortset fra min no3 bliver ved med at falde, og det kan vi ikke have for så ser min lps triste ud, så det må doseres. Kan lige smide et billede med en måneds vækst op.Anders månsson skrev: ons 24. apr 2024 19:52 Hvordan trives dit lille vandland og kører du stadig med reef z efter ph måling?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det ser hammer godt ud og det er godt nok en imponerende vækst på en måned
Jeg håber også mine sps og lps får samme vækst på et tidspunkt!
Lad os da lige se et fullshot også og måske også et sammenlignings billede af hele akvariet, hvis du har!

Jeg håber også mine sps og lps får samme vækst på et tidspunkt!
Lad os da lige se et fullshot også og måske også et sammenlignings billede af hele akvariet, hvis du har!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Strøby egede
Viggo, jeg havde ikke været opmærksom på din opdatering, mega spændende med en anden tilgang til doseringViggoN skrev: ons 14. feb 2024 22:09 Hej alle, der læser med. Nu er det vist på tide med en lille opdatering fra min lille vandpyt. Jeg tænker, at jeg vil dele det lidt op og indsætte nogle fantastiske blå billeder.

Når din måling (PH) så afviger med mere end 0,2 tilsætter du så lige meget af hver væske? For så er det jo lidt som en kalk reaktor(hvor man har vendt princippet på hoved) så ved at styre et parameter, så styre du også 3 andre på samme tid.
Og den vækst er da mere end godkendt!
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Ja alt sættes op, logikken bag dette er, hvis væksten stiger pga. PH er højt forbruger den mere af alle elementer. Giver det mening, jeg ved ikke så meget og kalkreaktore men muligvis? Nu måler jeg kun PH og Kh regelmæssigt og KH ligger stabilt på 8.2 pt. Men lavede lige måling af det hele sidste uge da jeg modtog ny forsendelse af Reef Zlements og ville lige være sikker og der var KH8.2 Ca.450 og Mag 1370. Ville være dejligt at have en computer der styrede de time for time, men det er vist en meget dyr løsning:)ttkthomsen skrev: tors 25. apr 2024 08:33Viggo, jeg havde ikke været opmærksom på din opdatering, mega spændende med en anden tilgang til doseringViggoN skrev: ons 14. feb 2024 22:09 Hej alle, der læser med. Nu er det vist på tide med en lille opdatering fra min lille vandpyt. Jeg tænker, at jeg vil dele det lidt op og indsætte nogle fantastiske blå billeder.
Opdatering 2 er, at min Maxspect Razor lampe valgte at stå af for en måned siden, lørdag formiddag. Men heldigvis var @JEGL bare en helt og fik købt en Radion G4 lampe kl. sent en lørdag aften, så tak for at være en stjerne. Reklamation af Maxspect er en hel anden sag, men den tager vi en anden gang. Men kors, Radion er sgu min nye yndlingslampe. Nem at sætte op, og så spiller den bare. Og kors, den skubber PAR ud. Så skyldes væksten pH, lys eller bare stabilitet? Det er sikkert en kombination af det hele. Så ligger jeg lidt dagen billeder op.![]()
Når din måling (PH) så afviger med mere end 0,2 tilsætter du så lige meget af hver væske? For så er det jo lidt som en kalk reaktor(hvor man har vendt princippet på hoved) så ved at styre et parameter, så styre du også 3 andre på samme tid.
Og den vækst er da mere end godkendt!
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Nå nu er det vist på tide at komme med en kort Update og lidt fotos.
Alt går lidt som det plejer, dosere forsat efter PH så den ligger på 8.2-8.4 om morgen og “aften”. Det ser ud til at fungere ret godt, men kors man bliver træt af at tjekke PH manuelt 2 gange dagligt, så når mine dosering elementer løber ud. Så hopper jeg tilbage på All for reef sammen med kalkwasser.
Der er blevet tilført en xr15 G4 til den nuværende xr30 G4 for mere spredning af lys.
Jeg har de seneste måned gået og synes at farverne på min acroporaere har været noget blege og tilskriver det min manglende næring. Efter at set BRSTV nye video virker det meget sandsynligt at mine koraller har “sultet. Så er begyndt at dosere amino og vitaminer 2gange ugentligt og “fodre” med sps foder en gang om ugen. Det har været ret effektivt på visse acroparer især min humilis som gik fra dansker bleg til marsmand grøn i løbet af en måned. Følger løbende min næringstal for at være sikker på det ikke løber fra mig. PT. Siger po4 0.06 og no3 10-15ppm så det er helt som det plejer at være.
På fiske fronten fik jeg fanget min zebrasoma og foxface og sendt de skøre par videre til den helt rette!
De blev erstattet med en 3stk kardinaler, og en lille scopas tang. Så der mangler lidt personlig i tanken:)
Det var vist det?
Nå ja har lige været på biltur i Belgien og fik fornøjelsen af besøge reefcorner, hold da ferie en koralshop!!! Og fik hevet en masse koraller med hjem. Se nu lige den her fungia.
Alt går lidt som det plejer, dosere forsat efter PH så den ligger på 8.2-8.4 om morgen og “aften”. Det ser ud til at fungere ret godt, men kors man bliver træt af at tjekke PH manuelt 2 gange dagligt, så når mine dosering elementer løber ud. Så hopper jeg tilbage på All for reef sammen med kalkwasser.
Der er blevet tilført en xr15 G4 til den nuværende xr30 G4 for mere spredning af lys.
Jeg har de seneste måned gået og synes at farverne på min acroporaere har været noget blege og tilskriver det min manglende næring. Efter at set BRSTV nye video virker det meget sandsynligt at mine koraller har “sultet. Så er begyndt at dosere amino og vitaminer 2gange ugentligt og “fodre” med sps foder en gang om ugen. Det har været ret effektivt på visse acroparer især min humilis som gik fra dansker bleg til marsmand grøn i løbet af en måned. Følger løbende min næringstal for at være sikker på det ikke løber fra mig. PT. Siger po4 0.06 og no3 10-15ppm så det er helt som det plejer at være.
På fiske fronten fik jeg fanget min zebrasoma og foxface og sendt de skøre par videre til den helt rette!
De blev erstattet med en 3stk kardinaler, og en lille scopas tang. Så der mangler lidt personlig i tanken:)
Det var vist det?
Nå ja har lige været på biltur i Belgien og fik fornøjelsen af besøge reefcorner, hold da ferie en koralshop!!! Og fik hevet en masse koraller med hjem. Se nu lige den her fungia.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
jeg doserer AFR med en enkelt doserings pumpe og kan kun sige det er sååå nemt!
fedt med korallerne og må sige den fungia er vil med det gyldne look
jeg doserer også lidt amino. nogen dråber af gangen ca 2-3 ange om ugen, så popper lps lystigt
fedt med korallerne og må sige den fungia er vil med det gyldne look

jeg doserer også lidt amino. nogen dråber af gangen ca 2-3 ange om ugen, så popper lps lystigt

- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Ja den fungia er bare fed, en af mine absolut yndling koraller og hvis jeg kunne tage bedre billedere så ville farverne nok også poppe lidt bedre.Anders månsson skrev: søn 14. jul 2024 11:04 jeg doserer AFR med en enkelt doserings pumpe og kan kun sige det er sååå nemt!
fedt med korallerne og må sige den fungia er vil med det gyldne look![]()
jeg doserer også lidt amino. nogen dråber af gangen ca 2-3 ange om ugen, så popper lps lystigt![]()
Ja startede selv med, AFR sammen med kalk for PH og det er jo ren plug and play. Nu så jeg på YouTube om interpol at aquaforest er på vej med deres componet 123 pro som all in one det virker lovende men har kigget på deres hjemmeside ikke noget endnu. For hvis deres all in one også har pH buffer så jeg jo solgt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ja det kunne man virkelig godt ønske sig...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 2
- Postnummer: 8800 Viborg
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: Viborg
- Kontakt:
Nu skal i 2 holde med at være dovne og springe over hvor gæret er lavest

600L - 90% LPS/SPS. - Its all about stability
Min rejse https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 94&t=93642
My Photo Web https://seniorreefer.dk/
Instagram https://www.instagram.com/senior_reefer/
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Hov hov vi ikke dovne, vi er luddovneSeniorreefer skrev: man 15. jul 2024 10:02 Nu skal i 2 holde med at være dovne og springe over hvor gæret er lavest![]()
Work smart, not hard
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Re: Viggos Nye vandland 2.0
Hej alle,
Det er vist længe siden, jeg har givet en opdatering på min lille vandboks. Det skyldes nok, at alt har kørt stabilt uden de store udfordringer – men når tingene bliver for nemme, bliver det også lidt kedeligt, ikke? Så hvad gør man? Man opgraderer selvfølgelig og inviterer en masse nye udfordringer ind!
Jeg har derfor købt et Neptunian Cube M-120 Pro fra DecOcean – et kinesisk produceret akvarie. Hvis du er skeptisk over for kinesiske produkter, så er det måske her, du skal stoppe med at læse. Men hvis du er nysgerrig, så lad os dykke ned i det!
Det samlede system er på 512 liter, inklusive sump, og til under 10.000 kr. får man:
• Et smukt akvarie med et ultratyndt overløb
• Kabinet med elskab
• ATO (automatisk top-off)
• Sump
Planen
Lige nu er akvariet samlet, fyldt med vand, og der er tilføjet nogle indkørte sten samt bioblocks. Det får lov at stå et par uger, mens bakteriekulturen udvikler sig. Resten af stenopsætningen kommer fra mit gamle akvarie for at sikre en god bakteriebase.
Koraller og fisk flytter selvfølgelig også med, men jeg har mine tvivl om, hvorvidt Acropora’erne vil overleve flytningen. Vi får se.
Udstyr
• Lys: Ecotech XR30 og XR15 – muligvis en tredje lampe for bedre dækning
• Returpumpe: Red Sea Reef Run 7000
• Skummer: Red Sea SK-309 med DC-pumpe
• Flow: 2x Gyre 330
• Doseringspumper: Én til All For Reef, én til hjortetak-saltopløsning
Så nu er vi i gang med en ny, spændende fase – kryds fingre for, at alt går godt!
Det er vist længe siden, jeg har givet en opdatering på min lille vandboks. Det skyldes nok, at alt har kørt stabilt uden de store udfordringer – men når tingene bliver for nemme, bliver det også lidt kedeligt, ikke? Så hvad gør man? Man opgraderer selvfølgelig og inviterer en masse nye udfordringer ind!
Jeg har derfor købt et Neptunian Cube M-120 Pro fra DecOcean – et kinesisk produceret akvarie. Hvis du er skeptisk over for kinesiske produkter, så er det måske her, du skal stoppe med at læse. Men hvis du er nysgerrig, så lad os dykke ned i det!
Det samlede system er på 512 liter, inklusive sump, og til under 10.000 kr. får man:
• Et smukt akvarie med et ultratyndt overløb
• Kabinet med elskab
• ATO (automatisk top-off)
• Sump
Planen
Lige nu er akvariet samlet, fyldt med vand, og der er tilføjet nogle indkørte sten samt bioblocks. Det får lov at stå et par uger, mens bakteriekulturen udvikler sig. Resten af stenopsætningen kommer fra mit gamle akvarie for at sikre en god bakteriebase.
Koraller og fisk flytter selvfølgelig også med, men jeg har mine tvivl om, hvorvidt Acropora’erne vil overleve flytningen. Vi får se.
Udstyr
• Lys: Ecotech XR30 og XR15 – muligvis en tredje lampe for bedre dækning
• Returpumpe: Red Sea Reef Run 7000
• Skummer: Red Sea SK-309 med DC-pumpe
• Flow: 2x Gyre 330
• Doseringspumper: Én til All For Reef, én til hjortetak-saltopløsning
Så nu er vi i gang med en ny, spændende fase – kryds fingre for, at alt går godt!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hvor ser det fint ud og mega cool med det smalle overløb!
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Ja ik, også lækkert at have den ekstra plads i akvariet modsat.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 2
- Kontakt:
Du får mig ligefrem til at glæde mig nu
, kommer i løbet af dagen
Har dog valgt Old fashion style i mit, med indvendig overløb.
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Haha ja du skal jo leve op til dit navnSeniorreefer skrev: fre 28. mar 2025 08:32 Du får mig ligefrem til at glæde mig nu, kommer i løbet af dagen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
AV, siger jeg på Seniors vegneViggoN skrev: fre 28. mar 2025 08:43Haha ja du skal jo leve op til dit navnSeniorreefer skrev: fre 28. mar 2025 08:32 Du får mig ligefrem til at glæde mig nu, kommer i løbet af dagen
Har dog valgt Old fashion style i mit, med indvendig overløb.hvilken Model har du købt og størrelse? En lille obs, der er en vejledning den lå i akvariet og ikke i selve kabinet æsken.

Men Carsten var et smalt overløb en mulighed for dig, hvis du forsat ville have MP pumper på den siden? det ser ud til at der er 3 lag glas på den bagvæg og det give vel en tykkelse på omkring 3 cm? og så er den MP40 hurtigt drattet ned...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 2
- Kontakt:
Var netop årsagen til jeg valgte detttkthomsen skrev: fre 28. mar 2025 09:30AV, siger jeg på Seniors vegneViggoN skrev: fre 28. mar 2025 08:43Haha ja du skal jo leve op til dit navnSeniorreefer skrev: fre 28. mar 2025 08:32 Du får mig ligefrem til at glæde mig nu, kommer i løbet af dagen
Har dog valgt Old fashion style i mit, med indvendig overløb.hvilken Model har du købt og størrelse? En lille obs, der er en vejledning den lå i akvariet og ikke i selve kabinet æsken.
![]()
Men Carsten var et smalt overløb en mulighed for dig, hvis du forsat ville have MP pumper på den siden? det ser ud til at der er 3 lag glas på den bagvæg og det give vel en tykkelse på omkring 3 cm? og så er den MP40 hurtigt drattet ned...
Synes det ser flot ud og gennemtænk system.
Viggo ang Kina akvarie. Red sea, waterbox osv får akvarierne fra Kina
Mit akvarie er special bygget, med 65 cm i bredden og indvendig overflow. Så 150x65x60
Vores akvarier er heldigvis limet med tysk professionel silicone lim . Kaldes Wacker 121 Professional German Silicone Sealant , som er det bedste på markedet.
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Jeg har overvejet om det bliver et problem i fremtiden med overløb, jeg har gennemsøgt nettet og ikke fundet nogle som har oplevet det som et problem endnu(ikke at det ikke er en mulighed) men hey chancen eller ambulancen.Seniorreefer skrev: fre 28. mar 2025 09:32Var netop årsagen til jeg valgte detttkthomsen skrev: fre 28. mar 2025 09:30AV, siger jeg på Seniors vegneViggoN skrev: fre 28. mar 2025 08:43Haha ja du skal jo leve op til dit navnSeniorreefer skrev: fre 28. mar 2025 08:32 Du får mig ligefrem til at glæde mig nu, kommer i løbet af dagen
![]()
Men Carsten var et smalt overløb en mulighed for dig, hvis du forsat ville have MP pumper på den siden? det ser ud til at der er 3 lag glas på den bagvæg og det give vel en tykkelse på omkring 3 cm? og så er den MP40 hurtigt drattet ned..., og som senior reefer, kunne jeg forstille mig rensning af snegle fisk eller ligende ville være lidt svært dernede. Har ikke set systemet, bare tanker
Synes det ser flot ud og gennemtænk system.
Viggo ang Kina akvarie. Red sea, waterbox osv får akvarierne fra Kina
Mit akvarie er special bygget, med 65 cm i bredden og indvendig overflow. Så 150x65x60
Vores akvarier er heldigvis limet med tysk professionel silicone lim . Kaldes Wacker 121 Professional German Silicone Sealant , som er det bedste på markedet.
Mht til Kina, ja i know har ovenikøbet hørt at man kan købe off label Waterbox akvarier på Ali for over halvdelen af hvad de tager for det. Jeg er ikke selv så Kina skræmt, de har trods alt et rigtig stærkt militær så noget må de kunne bygge og så er der vist nogle som ovenikøbet er gift med mennesker som er “lavet” i Kina så hel gal må det ikke være:)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 2
- Kontakt:
Præcis 
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Fedt at se flere af dem! Jeg var også forbi onsdag og hente lillebroderen (M90), dog også "seniorversionen" med traditionelt overløb.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Viggo hvordan ender overløb ned i sumpen? er det som vi kender det, at det munder ud et pvc rør? eller hvordan har de lavet det. Og hvordan indstiller du højde på vandet inde i det så det ikke står og svulper?
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Umiddelbart er bunden af akvariet egentligt overløbet så det løber ned i bunden som er lidt tykkere end normalt og ud i højre hjørne hvor de 3 rør så skrues fast med klassiske pvc rør, 3stk som plejer, retur er så også en del af af bunden der så føres ud i 2 retur udgange i hver side af akvariet. Giver det mening?ttkthomsen skrev: fre 28. mar 2025 14:10 Viggo hvordan ender overløb ned i sumpen? er det som vi kender det, at det munder ud et pvc rør? eller hvordan har de lavet det. Og hvordan indstiller du højde på vandet inde i det så det ikke står og svulper?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 2
- Kontakt:
Godt jeg ikke er ene om senior versionenStefan skrev: fre 28. mar 2025 13:57 Fedt at se flere af dem! Jeg var også forbi onsdag og hente lillebroderen (M90), dog også "seniorversionen" med traditionelt overløb.
Er du ligeså vild med kvailiteten som jeg
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Haha så har du fået opkald en akvarie type efter dig, det sgu en stor ære!!! Senior-modellen, tak.Seniorreefer skrev: fre 28. mar 2025 14:25Godt jeg ikke er ene om senior versionenStefan skrev: fre 28. mar 2025 13:57 Fedt at se flere af dem! Jeg var også forbi onsdag og hente lillebroderen (M90), dog også "seniorversionen" med traditionelt overløb.
Det jo van(d)vittig lækkert, alt er bare smukt gået fuger efter, alt er bare clean. Kun 1ting, den vejledning! kors den kunne godt bruge lige mere pap udskæring til os der ikke er født på den gode side af skinnerne.
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Akvarie og møbel ser super godt ud! Eneste anke jeg har er, at rørføring, gennemføringer osv. virker lidt tyndere og billigere, end det jeg normalt har været vant til. Men tænker det er længe godt til den pris. Jeg er meget tilfreds.Seniorreefer skrev: fre 28. mar 2025 14:25Godt jeg ikke er ene om senior versionenStefan skrev: fre 28. mar 2025 13:57 Fedt at se flere af dem! Jeg var også forbi onsdag og hente lillebroderen (M90), dog også "seniorversionen" med traditionelt overløb.
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
Så er alt det levende fra det gamle akvarie, minus enkle sten, rykket over. Plus lamper og pumper. Her 24 timer senere er alt i live endnu