Carsten/Decocean - Så har man sgu prøvet det med!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: Carsten/Decocean - Så har man sgu prøvet det med!

Indlæg af herzberg »

Stine skrev:Jeg var tilfældigvis ude hos Carsten den pågældende dag, og overhørte den korte ordveksling. Det er korrekt at han blev bedt om at gå, men jeg husker også at den pågældende kunde direkte truede med at gå hjem og skrive på dette forum.
Så skulle du nok have lukket dine øre lidt bedre på, eller få dem renset, for jeg sagde ordret til Carsten, "at jeg selvfølgelig vil poste det her på forum". Nu kan jeg heller ikke helt se hvad jeg skulle få ud af at true ham, jeg var nok ikke blevet inviteret til at blive vel?

Og hvordan truer man iøvrigt "direkte" med at skrive på et forum?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
jim
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af jim »

UrbanSage skrev:Det er ellers lidt af en debat der er skabt her.

Et par ting der lige falder i ddarlig smag hos mig er.

At hente sarte arter hjem til "dygtige akvarister" er noget pladder da "dygtige akvarister" ikke koeber specielt mange fisk da deres fisk ikke doer. Men hvor sandheden nok ligger begravet er at det koster 50kr per fisk for forhandleren, derefter er enkelt prisen for kunden 200kr hvilket betyder at forhandleren kan miste 2 fisk og stadig tjene penge ved at saelge nummer 3.

Helt fint, manden skal jo leve af hans forretning og langt stoerste delen af folk er glade for den service han leverer.

Men saa kommer vi til hvad der sker naar der bliver serveret en smule kritik.
Alle de traade der er blevet linket til har ikke indeholdt den mindste smule kommunikation som kommer taet paa at burde kunne provokere nogen som helst. Det er soelle at se den reaktion fra en forhandler. Hvis forhandleren har et problem, saa kan han hive kunden til side naeste gang han ser kunden og bede om en forklaring.

Hvis forhandleren istedet reagerer irrationelt saa maa han erkende at dette er 2009 og at internettet fylder temmeligt meget. Der er ikke nogen forskel mellem at at gaa hjem og snakke med en ven om et daarligt forloeb og at lave en traad paa et emne relateret forum. Der er tydeligvis dem der mener at vi skal selvsensurere og ikke sige vores mening offentligt. Ja den er god men dig/jer. Men saadan fungerer tingene bare ikke og har ikke gjort det siden ca. aar 2000.

Der er saa ogsaa lige til sidst meget forstaaeligt en masse fok her som mener at forhandleren kan gaa paa vandet. Dette er helt acceptabelt, men det undskylder jeg ikke fra at laese den information der bliver praesenteret for jer foer i begynder at snakke med.

De foerste mange indlaeg havde krav om dialog, og det lige efter at der er blevet fortalt at forhandleren ikke magtede dette.
Jeres indlaeg om hvor god service i har faaet er forstaaelige, men dybest set irrelevante i denne sammenhaeng. Alle faar jo god service indtil de ikke laengere faar god service.

det som mange mener også mig, er nok at det er en god ide med en dialog inden men fylder nettet med alle sine negative meninger, for efter man har svinet folk til så kan det jo godt blive svært men en ordenlig diskution(dialog) og fordi vi er i år 2009 og mange mennesker bruger nettet kan vi vel stadig godt tale sammen eller hvad?

mvh jim
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

UrbanSage skrev:Det er ellers lidt af en debat der er skabt her.

Et par ting der lige falder i ddarlig smag hos mig er.

At hente sarte arter hjem til "dygtige akvarister" er noget pladder da "dygtige akvarister" ikke koeber specielt mange fisk da deres fisk ikke doer. Men hvor sandheden nok ligger begravet er at det koster 50kr per fisk for forhandleren, derefter er enkelt prisen for kunden 200kr hvilket betyder at forhandleren kan miste 2 fisk og stadig tjene penge ved at saelge nummer 3.

Helt fint, manden skal jo leve af hans forretning og langt stoerste delen af folk er glade for den service han leverer.

Men saa kommer vi til hvad der sker naar der bliver serveret en smule kritik.
Alle de traade der er blevet linket til har ikke indeholdt den mindste smule kommunikation som kommer taet paa at burde kunne provokere nogen som helst. Det er soelle at se den reaktion fra en forhandler. Hvis forhandleren har et problem, saa kan han hive kunden til side naeste gang han ser kunden og bede om en forklaring.

Hvis forhandleren istedet reagerer irrationelt saa maa han erkende at dette er 2009 og at internettet fylder temmeligt meget. Der er ikke nogen forskel mellem at at gaa hjem og snakke med en ven om et daarligt forloeb og at lave en traad paa et emne relateret forum. Der er tydeligvis dem der mener at vi skal selvsensurere og ikke sige vores mening offentligt. Ja den er god men dig/jer. Men saadan fungerer tingene bare ikke og har ikke gjort det siden ca. aar 2000.

Der er saa ogsaa lige til sidst meget forstaaeligt en masse fok her som mener at forhandleren kan gaa paa vandet. Dette er helt acceptabelt, men det undskylder jeg ikke fra at laese den information der bliver praesenteret for jer foer i begynder at snakke med.

De foerste mange indlaeg havde krav om dialog, og det lige efter at der er blevet fortalt at forhandleren ikke magtede dette.
Jeres indlaeg om hvor god service i har faaet er forstaaelige, men dybest set irrelevante i denne sammenhaeng. Alle faar jo god service indtil de ikke laengere faar god service.
Den første del i dit indlæg er jeg meget enig i det tror jeg de fleste er.
Men derefter kan jeg ikke rigtigt følge dig.
Du ville altså ikke som forhandler blive stødt over at læse på et offentligt forum at de tilbud du laver kun er for at komme af med "varerne" inden de bliver for sølle til at sælge. det ville jeg personligt blive,
Kommunikation virker som bekendt begge veje, og hvis man har den mening om Varerne så kunne man jo tage en snak med forhandleren om det inden man fremlægger det på et offentligt forum. Og hvis man ikke kan tage denne snak så bør man i mine øjne holde sin mund.

Og vil for en god ordens skyld sige at min holdning ville ha været den samme uanset hvilken forhandler der var tale om. og hvilket forløb. det behøver ikke være det i tråden nævnte.
skal jo helst ikke kaldes Brown Nose igen.. :(

At tingene skulle være anderledes en før internettet er da sørgeligt at høre, Man bør da aldrig skrive noget om nogen på et forum som man ikke ville sige til personen irl. Hvis man gør det er man i mine øjne en kryster.
Det er altid nemt at komme med postulater Sande eller usande og gå lidt over stregen når man sidder bag en skærm og et tastatur Man kan jo altid komme med LoooL og en smiley af en art.. Den går ikke i virkeligheden heldigvis.

Den del omkring forhandlerne der kan gå på vandet forstår jeg ikke en meter af det er det rene vrøvl i mine ører.
Og til det sidste du skriver kan jeg igen kun sige at kommunikation går begge veje.
Og at jeg da heldigvis stadig kan kende forskel på dårlig service, service og God service.
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Indlæg af UrbanSage »

jim skrev:det som mange mener også mig, er nok at det er en god ide med en dialog inden men fylder nettet med alle sine negative meninger, for efter man har svinet folk til så kan det jo godt blive svært men en ordenlig diskution(dialog) og fordi vi er i år 2009 og mange mennesker bruger nettet kan vi vel stadig godt tale sammen eller hvad?

mvh jim
Jeg har ikke fundet negative meninger nogen steder. At en fisk der ikke er ideel at huse hos en akvarie handler bliver smidt paa tilbud er da ikke en holding. Det er da fakta. Laengere er den ikke.
Der er ikke blevet svinet til mellem forhandler og ham der starter traaden. Der er derimod blevet overreageret i den grad af folk der mener de skal komme Decocean til hjaelp.

Og der har jo netop ikke vaeret mulighed for dialog. Kunde blev sparket ud af butikken uden chance for dialog.
Hvem her har da lyst til at gaa tilbage til en forhandler efter man en gang er blevet smidt paa gaden og blevet naegtet dialog for at snakke fornuft?
kenneth145 skrev:Du ville altså ikke som forhandler blive stødt over at læse på et offentligt forum at de tilbud du laver kun er for at komme af med "varerne" inden de bliver for sølle til at sælge. det ville jeg personligt blive
Nej det kan jeg da love dig for at jeg ikke ville. Der er ikke indgaeet aegteskab mellem parterne eller paa anden vis lavet "kontrakt" der vil indebaere noget emotionelt baand. Hvis jeg som forhandler mener jeg koerer daglig drift paa en maade der stemmer overens med mit moralske kompas, saa er det da bedoevede ligegyldigt hvad kunden mener.
kenneth145 skrev:Kommunikation virker som bekendt begge veje, og hvis man har den mening om Varerne så kunne man jo tage en snak med forhandleren om det inden man fremlægger det på et offentligt forum. Og hvis man ikke kan tage denne snak så bør man i mine øjne holde sin mund.
Kommunikation duede jo netop ikke begge veje her. Det er helt normalt at saelge svagelige fisk paa udsalg. Fakta, ikke holdning/mening. Og at der er nogle fisk som absolut ikke burde findes i saltvands handel er sikkert nok en holdning, men der er her intet at blive stoedt over.
kenneth145 skrev:At tingene skulle være anderledes en før internettet er da sørgeligt at høre
En gang til? Er det paa dette naive niveau vi befinder os?
kenneth145 skrev:Man bør da aldrig skrive noget om nogen på et forum som man ikke ville sige til personen irl. Hvis man gør det er man i mine øjne en kryster.
Jeg er helt enig.
Hvad jeg har laest mig frem til igennem de links der har vaeret her har jeg set en eneste tilbage melding fra Decocean, og det efter der bliver dannet en traad om emne om en overreaktion fra saelgers side. Foer denne traad er der intet en forhandler har grund til at blive stoedt over.
Jeg har ikke endnu fundet grund til at taenke at kunde ikke har villet snakke direkte med saelger. Tvaertimod.

Kunden proevede at snakke med forhandler i butikken. Dette ville forhandler ikke. Saa er der en ting at goere. Skriv det her.
kenneth145 skrev:Den del omkring forhandlerne der kan gå på vandet forstår jeg ikke en meter af det er det rene vrøvl i mine ører.
Har du laest de sidste 7 sider? Sikke da en masse negativ braller der kommer fra dem der forsvarer saelger. Det er disse individer der tydeligvis ikke har laest indholdet af denne traad. Jeg er uforstaaende overfor hvordan du selv kan blive ved med dit 'kommunikation gaar begge veje' argument naar dette jo ifoelge begge parter ikke har vaeret muligt pga. saelger.
Det er ikke andet end "Jeg er glad for Carsten, derfor sviner jeg dig til mens jeg roser Carsten!!!".
Jo, gaa paa vandet passer helt godt.

Og saa lige til sidst vil jeg sige at jeg ikke kender nogen af parterne. Jeg bor ikke i Danmark og har ingen interesse i at se den ene eller den anden komme godt afsted.

Men jeg faldt over en traad der lignede en heksejagt og det gad jeg altsaa ikke bare lade vaere. :BA
Billede
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Bosse »

Hørt...
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

UrbanSage"
Nej det kan jeg da love dig for at jeg ikke ville. Der er ikke indgaeet aegteskab mellem parterne eller paa anden vis lavet "kontrakt" der vil indebaere noget emotionelt baand. Hvis jeg som forhandler mener jeg koerer daglig drift paa en maade der stemmer overens med mit moralske kompas, saa er det da bedoevede ligegyldigt hvad kunden mener.

Det er har intet med det at gøre. Hvis du har noget at brokke dig over så gå til det rette sted med det. Det er igen uanset hvad det er hvor det er eller hvem det er det har intet med" decocean" at gøre det er princippet. Igen for mig ville sagen ikke være anderledes hvis det var hvilkeen som helst forhandler. Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt hvad kunden mener det er kunderne der skal leves Det burde man kunne udlede netop af denne tråd. Lige der er det dig der er lidt naiv.

UrbanSage"
Kommunikation duede jo netop ikke begge veje her. Det er helt normalt at saelge svagelige fisk paa udsalg. Fakta, ikke holdning/mening. Og at der er nogle fisk som absolut ikke burde findes i saltvands handel er sikkert nok en holdning, men der er her intet at blive stoedt over.

Hvis personen i dette tilfælde havde snakket med sælger inden der blev skrevet havde denne tråd nok ikke eksisteret. Stifteren af tråden skriver selv et sted i tråden .

herzberg "
Så du mener seriøst, at jeg skulle gå ned og sige til manden, at den, den og den fisk skal du ikke importere og sælge? Så var jeg da også blevet smidt ud. Jeg mener helt seriøst, at fremgangsmåden med at skabe debat om emnet på dette forum er den bedste.

går ud fra du stadig giver mig ret i at hvis man ikke kan sige det man gør ansigt til ansigt så skal man lade det være usagt. syntes jeg du skrev.
Så nej du har ret kommunikationen duede ikke begge veje faktisk ikke nogen af vejene. men Carsten er ikke den der har startet tråden. Så den med heksejagten er lidt søgt. og hvis der endelig er tale om "heksejagt" så er det da den anden vej

Og igen hvis jeg er naiv fordi jeg ikke vil skrive noget jeg ikke kan sige face to face.. tjaa så må du kalde mig naiv.

UrbanSage
Har du laest de sidste 7 sider? Sikke da en masse negativ braller der kommer fra dem der forsvarer saelger. Det er disse individer der tydeligvis ikke har laest indholdet af denne traad. Jeg er uforstaaende overfor hvordan du selv kan blive ved med dit 'kommunikation gaar begge veje' argument naar dette jo ifoelge begge parter ikke har vaeret muligt pga. saelger.
Det er ikke andet end "Jeg er glad for Carsten, derfor sviner jeg dig til mens jeg roser Carsten!!!".
Jo, gaa paa vandet passer helt godt.

Og saa lige til sidst vil jeg sige at jeg ikke kender nogen af parterne. Jeg bor ikke i Danmark og har ingen interesse i at se den ene eller den anden komme godt afsted.

Men jeg faldt over en traad der lignede en heksejagt og det gad jeg altsaa ikke bare lade vaere.

Igen vil jeg meget klart sige at uanset hvilken forhandler der havde været tale om her havde min holdning været den samme. Ja jeg har skam læst tråden fra Start til slut og syntes nu ikke den ene side er værre end den anden på det punkt du kalder negativ braller.
Du er nu selv meget godt med :GO

Syntes nu ikke selv jeg har svinet nogen det har ihvertfald ikke været hensigten, på noget tidspunkt men heksejagt den kan jeg altså stadig ikke få øje på.

Siger bare hvis du har noget at brokke dig over så start der hvor du har grund til det
så er chancen for en løsning størst.
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

:hehe:

Billede

:biggrin:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Er vi ikke ved at have været omkring emnet :) ?
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Geografisk sted: Århus

Indlæg af MiksBiks »

og vidst lidt mere til :GO
Mvh Michael
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Forstå mig ret, vi nærmer os vist mere ordkløveri mellem brugere end trådens oprindelige emne....

Kunde og forhandler har sagt det der er at sige, og mon ikke også vi andre har det ?

Bare inden at vi bliver tvunget til at lukke tråden fordi folk begynder at køre en personlig vendetta på hinandens indlæg og holdninger til emnet !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Indlæg af UrbanSage »

Ja, der er ikke andet end spild af tid at finde herfra tror jeg.
Billede
bandage
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 8230 Åbyhøj
Geografisk sted: Århus / Åbyhøj

Indlæg af bandage »

kontruktiv kritik kommer men gerne langt med, både hos Decocean og Klovnfisken, jeg har så ikke oplevet noget dårligt hos nogle af dem, :beer: Men kun det modsatte, gode priser og flinke mennesker der gerne svare på mine ca 125.000 mærkelige spørgsmål. :K men som kunde kan man jo heldigvis købe sine ting der hvor man gerne vil, og en forhandler kan også selv bestemme hvem de vil handle med. og tror nu ikke der er nogle butikker der går nedenom og hjem på et par kunder. :Peace:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"