Peters1 skrev:
Hvor gamle bliver de? Tænker om det kan være alderdom?? Jeg har intet observeret hverken med fisken eller værdierne..
Så du den døde fisk blive ført rundt med strømmen, inden den forsvandt ind mellem stenene?
Ellers vil jeg vove den påstand at din rov-søstjerne har nakket den mens den var i live, sandsynligvis i løbet af natten. Og det fortsætter den iøvrigt med....
Men såvidt jeg kan læse, så er du blevet advaret mod incrassata´en tidligere....
det kan faktisk godt være den der har fanget den, da jeg reddet den fra søstjernen imens fisken levede, men den var ikke helt sig selv da jeg fik den fri... Jeg er tidligere blevet advaret, men har også fået at vide at det kun er de svage/syge fisk den kan fange.... men jeg skal ikke gøre mig klog andet end den ikke har taget endet her.
incrassata'en kan og vil hoppe på stort set hvad som helst når den er blevet stor (og sulten) nok. Den kan finde på at ligge sig på lur i loftet af en fisks foretrukne sovested for derefter at lade sig falde ned på den sovende fisk. Det er også set at den rejser sig op på benene og venter på at der er en fisk der er dum nok til at svømme under. Bestemt et fascinerende dyr, men nok lidt dyrt at fodre på den måde....
Surt opstød: Med alle de mange flotte og "reefsafe" arter af slange-søstjerner der findes, så FATTER jeg ikke at Ophiarachna incrassata er den man hyppigst støder på i forretningerne.
Flot kejser - held og lykke med den og så din musling !!!!
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Ja et stykke 10cm musling på en arbejdsdag ! Så det gør de
Men den gik fint i 4 måneder og så gik den amok(samme fisk - semicirculatus).
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Da jeg selv for ca. 14 dage siden anskaffede mig en semicirculatus, gik den som det første amok på min hjernekoral, og få dage efter også på andre koraller så den er blivet fanget igen og leveret tilbage til forhandler.
Så jeg kunne da godt tænke mig at vide hvordan det går med din??
Den er efter min mening absolut en af de smukkeste fisk til saltvand, men har da fundet ud af at den også er lidt af en djævel i et koralravsakvarie
Efter hvad jeg observeret har den ikke bidt i nogle koraller endnu!! men der bliver holdt godt øje med den. Det er en rigtig flot fisk og jeg håber dælme også det går, men begynder den at lave ballade så er det også ud igen..
Så blev der bestilt lidt nyt til baljen..
2 stk. Actinic Plus (blue light) 24 watt. T 5
1 stk. Corall A 500 ml (sporeelementer)
1 stk. Corall B 500 ml (sporeelementer)
1 stk. Corall C 500 ml (sporeelementer)
1 stk. HoldFast korallim
1 stk. gejlet automatisk vandpåfyldning (fra Brian)
ville gerne, men jeg tror der er noget galt med kammeraet... eller også er det bare købt for billigt.. Prøver at låne et ordentligt kamera snarest muligt
Algerne er også stort set væk..(renser ruder et par gange om ugen hvis jeg er hysterisk) . Det er ved at være tid til et billede nu, men jeg er så trær af mit kamera, så jeg gider ikke bruge det. Er ved at kigge på et canon eos 350D så der kan blive taget nogle ordentlige billeder af baljen for jeg har da fået en del nyt..
Hvilket kamera blev det ? Og ja det tager tid at finde ud af at bruge det korrekt og et akvarie er slet ikke så nemt at tage billeder af. Men dine fiske billeder er da gode, mine bliver altid bare en farvet streg der er suset forbi
Øv... har lige klippet hovedet af en plovmand.... min kejser hvirvlede lige pludselig rundt i strømmen og blev fanget i pumpen... Jeg må i gang med at lave nogle målinger i morgen for at se hvor det går skævt... pis det var sku ellers en rigtig flot fisk.
Mon ikke du belaster det "lille" akvarie for hårdt? som jeg ser det er der alt for mange (store) fisk på den forholsvis lille vandmængde.
Og dit system er samtidig nyt, så jeg er bange for at det kan ende galt for dig. Et råd herfra er at holde igen med nye beboere.