Jeg introducerede Sohal til akvariet igår, det var meningen at jeg ville vente til jeg havde fået flyttet min hawaiiensis over til fragment-akvariet pga at den kan være meget hård ved nyankomne fisk.
Men jeg tog chancen selv om jeg havde lånt fælden ud, da jeg altid kunne hente fælden hvis det gik helt galt. Men jeg fik sat Sohal i akvariet og der gik da heller ikke meget mere end 2 sek. så kom hawaiiensis flyvende igennem vandet og fik ramt Sohal godt og grundig med et bid, Sohal tog flygten ind bag stenopsætningen og hver gang den kiggede frem kom hawaiiensis flyvende igen. Dette fortsatte et stykke tid hvorefter jeg hentede min fælde, og jeg regnede faktisk med at hawaiiensis ville gå i den med samme. Men som sædvanlig skete det som ikke skulle ske, alle andre end lige hawaiiensis gik i fælden, så jeg opgav håbet om at den ville gå i fælden før i dag.
Så det var med stor nysgærrighed at se om hawaiiensis havde vænnet sig til fælden og gerne ville gå i den for at spise det noritang der sad på klemme i fælden. Men til min store overraskelse var der åbenbart sket en våbenhvile, da begge 2 nu er fremme og svømmer gladeligt sammen

Det var dog mere end jeg kunne have forventet
Hougaard skrev:Lord Mike skrev:jeg kan satme ikke få mine billeder af muslingerne skarpe da de står ca 50-60cm inde i akvariet, ved ikke hvorfor men farver flyder ud og billedet er meget uskarp.
Det er fordi du er skæv på glasset, du skal være fuldstændig lige på glasset, især når motivet er langt inde i akvariet.
Jeg har prøvet at rette kameraet mere lige på denne gang, og dette var det bedste jeg kunne få ud af det, også er der lige lidt flere billeder af div. koraller