TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.

Forum for Akvarier 801+ Liter
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Vænge skrev:Hvaa Michael, kan jeg ikke også lokke et par billeder af heliofungia'en og muslingerne ud af dig??

Man er vel nysgerrig :K
Pernille nu ved jeg ikke lige hvilken muslinger du her tænker på, da jeg ikke købte nogle i Holland???

Men her er et billed af Heliofungia'en :wink:
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Vænge »

Lord Mike skrev: Jeg har også fået fat i et par muslinger som dog i dag står i mit fragmentakvarie ind til jeg har fået fundet den helt rigtige plads til dem i hovedakvariet.
Hvad med dem her? ;)
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Vænge »

SUPER fed heliofungia by the way!! Sådan en står klart på min ønskeliste!
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Vænge skrev:
Lord Mike skrev: Jeg har også fået fat i et par muslinger som dog i dag står i mit fragmentakvarie ind til jeg har fået fundet den helt rigtige plads til dem i hovedakvariet.
Hvad med dem her? ;)
Nåhhh dem :hehe:

De er placeret ret langt inde i akvarie så jeg ikke kan få taget et ordenlig billed, men har da dette fra fragment-akvariet da de lige var kommet hjem, dog er det kun den ene af de 2 :wink:
Vænge
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Vænge »

FLOT! Er den anden så med orange kant? Det bliver cool at se dem i akvariet! regner du med at sætte dem samlet i en klump, eller skal de "drysses" ud over hele akvariet? (Der er måske ikke plads nok til flere på et sted ;))

Muslinger er virkelig en pryd i akvariet - satser selv på at skulle have flere end den ene jeg har erhvervet mig indtil videre!

Hvor mange har du så nu?
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Jeg har 3 stk nu. men den som jeg har haft igennem længere tid står for sig selv da der ikke rigtig er plads til de andre omkring den, men har så stillet de 2 nye tæt på hinanden.

Kan godt forstå hvorfor du gerne vil have flere og så samle dem omkring hinanden da det ser super fedt ud :wink:
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

"De er placeret ret langt inde i akvarie så jeg ikke kan få taget et ordenlig billed"

- Se det er blær på meget høj plan... Stærkt :K (På den fede måde :hehe: )

Smukt Michael! :GO Vanen tro... :wink:

:f3:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

William Jr skrev:"De er placeret ret langt inde i akvarie så jeg ikke kan få taget et ordenlig billed"

Det er som man ser på, jeg har valgt at se det som at jeg mangler et bedre kamera. Men det syntes fruen ikke er nogen god ide da jeg viste hende hvad et sådan kamera kunne koste. I den forbindelse kan jeg da også kun give hende ret, da jeg ikke rigtig går op i fotografering udover lige lidt billeder af akvariet en gang imellem :wink:

Men flemming, lagde du mærke til den indkøbsliste jeg kom hjem med, bliv bare nød til at købe en ny Sohal efter den kedelige oplevelse med din....Den nye går så nu i fragment-akvariet, da jeg gerne lige vil have fanget min Ctenochaetus hawaiiensis så den ikke går i akvariet når sohal sættes i. Med dette håber jeg at undgå for meget ballade mellem disse 2 fisk :wink:
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Lord Mike skrev:
William Jr skrev:"De er placeret ret langt inde i akvarie så jeg ikke kan få taget et ordenlig billed"

Det er som man ser på, jeg har valgt at se det som at jeg mangler et bedre kamera. Men det syntes fruen ikke er nogen god ide da jeg viste hende hvad et sådan kamera kunne koste. I den forbindelse kan jeg da også kun give hende ret, da jeg ikke rigtig går op i fotografering udover lige lidt billeder af akvariet en gang imellem :wink:

Men flemming, lagde du mærke til den indkøbsliste jeg kom hjem med, bliv bare nød til at købe en ny Sohal efter den kedelige oplevelse med din....Den nye går så nu i fragment-akvariet, da jeg gerne lige vil have fanget min Ctenochaetus hawaiiensis så den ikke går i akvariet når sohal sættes i. Med dette håber jeg at undgå for meget ballade mellem disse 2 fisk :wink:
- Det var gas Michael... :wink: Jeg er absolut velmenende og kun misundelig, på den fede måde. Jeg ser frem til den dag jeg selv er i stand til at skrive sådan... Foruden det faktum at jeg selv kun er i besidelse af et "amatør" kamera!! :wink:

Mmm, Yes Sir. Jeg så indkøbslisten!! :notworthy:
- Vi krydser fingre for at den løfter arven, ære været dens minde... :be:

Et forslag til nyt brugernavn iøvrigt kunne være "AcanLord" :wink:
- Absolut fine "ting" :GO

/Flemming,

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

William Jr skrev:Billede

- Som Knut-Arne glæder jeg mig til at opleve dette smukke akvarie... :GO
I kan roligt glæde jer, det er meget bedre i virkeligheden, vi burde alle have nøgle til Michael´s hjem, så vi kunne kigge ind når vi lige kom forbi. :jump
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Helena skrev:I kan roligt glæde jer, det er meget bedre i virkeligheden, vi burde alle have nøgle til Michael´s hjem, så vi kunne kigge ind når vi lige kom forbi. :jump
Helena det var dog ualmindelig pænt skrevet og mange tak for det :wink: men du for altså ikke nogle nøgle, men som du også ved så viser jeg da gerne akvariet frem til dem som ønsker at se :GO

Flemming det var skam ikke gas fra min side, jeg kan satme ikke få mine billeder af muslingerne skarpe da de står ca 50-60cm inde i akvariet, ved ikke hvorfor men farver flyder ud og billedet er meget uskarp. Med hensyn til de Acan. jeg købte i Holland, så er de faktisk nogle jeg har købt til en kammersjuk hvis 2500 liters balje først lige er ankommet og skal nu igang med indkøringsfasen så jeg har dem kun til låns. Jeg har besluttet at hvis jeg skal have flere Acan. så skal de ikke ligne dem jeg har i forvejen, og de havde desværre kun nogle som lignede en hel del som dem jeg har i forvejen :wink:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Billeder:
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Fejl post :oops:
/Flemming,

Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Helena »

Lord Mike skrev:
Helena skrev:I kan roligt glæde jer, det er meget bedre i virkeligheden, vi burde alle have nøgle til Michael´s hjem, så vi kunne kigge ind når vi lige kom forbi. :jump
Helena det var dog ualmindelig pænt skrevet og mange tak for det :wink: men du for altså ikke nogle nøgle, men som du også ved så viser jeg da gerne akvariet frem til dem som ønsker at se :GO

Flemming det var skam ikke gas fra min side, jeg kan satme ikke få mine billeder af muslingerne skarpe da de står ca 50-60cm inde i akvariet, ved ikke hvorfor men farver flyder ud og billedet er meget uskarp. Med hensyn til de Acan. jeg købte i Holland, så er de faktisk nogle jeg har købt til en kammersjuk hvis 2500 liters balje først lige er ankommet og skal nu igang med indkøringsfasen så jeg har dem kun til låns. Jeg har besluttet at hvis jeg skal have flere Acan. så skal de ikke ligne dem jeg har i forvejen, og de havde desværre kun nogle som lignede en hel del som dem jeg har i forvejen :wink:
Nå, øv.
Ærgeligt med de billeder, kan du ikke hoppe op i baljen, og tage dem med undervandskamera :hehe:
micogmaj
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
17
Postnummer: 2500 Valby
Geografisk sted: Valby

Indlæg af micogmaj »

hej michael

det er nogle rigtige flote koraller du har fået fat i :) , vi har været inde hos thomas i dag og købte en solkoral og nogle fisk... som du nok har se/læst har jeg valgt at beholde vores akv, for jeg vil være virkelig ked af det vis jeg solgte det :(... ellers kører vores bare der ud af...
En gang saltvand, altid saltvand ......
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Lord Mike skrev:jeg kan satme ikke få mine billeder af muslingerne skarpe da de står ca 50-60cm inde i akvariet, ved ikke hvorfor men farver flyder ud og billedet er meget uskarp.
Det er fordi du er skæv på glasset, du skal være fuldstændig lige på glasset, især når motivet er langt inde i akvariet.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Jeg introducerede Sohal til akvariet igår, det var meningen at jeg ville vente til jeg havde fået flyttet min hawaiiensis over til fragment-akvariet pga at den kan være meget hård ved nyankomne fisk.
Men jeg tog chancen selv om jeg havde lånt fælden ud, da jeg altid kunne hente fælden hvis det gik helt galt. Men jeg fik sat Sohal i akvariet og der gik da heller ikke meget mere end 2 sek. så kom hawaiiensis flyvende igennem vandet og fik ramt Sohal godt og grundig med et bid, Sohal tog flygten ind bag stenopsætningen og hver gang den kiggede frem kom hawaiiensis flyvende igen. Dette fortsatte et stykke tid hvorefter jeg hentede min fælde, og jeg regnede faktisk med at hawaiiensis ville gå i den med samme. Men som sædvanlig skete det som ikke skulle ske, alle andre end lige hawaiiensis gik i fælden, så jeg opgav håbet om at den ville gå i fælden før i dag.
Så det var med stor nysgærrighed at se om hawaiiensis havde vænnet sig til fælden og gerne ville gå i den for at spise det noritang der sad på klemme i fælden. Men til min store overraskelse var der åbenbart sket en våbenhvile, da begge 2 nu er fremme og svømmer gladeligt sammen :GO Det var dog mere end jeg kunne have forventet :beer:

Hougaard skrev:
Lord Mike skrev:jeg kan satme ikke få mine billeder af muslingerne skarpe da de står ca 50-60cm inde i akvariet, ved ikke hvorfor men farver flyder ud og billedet er meget uskarp.
Det er fordi du er skæv på glasset, du skal være fuldstændig lige på glasset, især når motivet er langt inde i akvariet.
Jeg har prøvet at rette kameraet mere lige på denne gang, og dette var det bedste jeg kunne få ud af det, også er der lige lidt flere billeder af div. koraller :wink:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

En lille film af akvariet, dog ikke særlig god kvalitet men man kan da se lidt bevægelse :wink:

Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af Kirling »

ser bare pisse godt ud michael og god film ;)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Jeg ville sælge mit tv, hvis det var mit, og så ville jeg kigge på akvariet hele tiden med alt det dejlige liv :biggrin:

Det er jo smukt og en fantastisk god video :sneaky2: :clap:

Mvh. Marco
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Veldigt fint Lord Mike :happy:
Legger merke til at du haver rimelig heftig sirkulasjon i karet ditt,og spesielt i øvre lag :y
Blir ikke mye dødsoner i den tanken,he-he..
Brugeravatar
Stine
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2880 Bagsværd
Geografisk sted: Bagsværd

Indlæg af Stine »

fed fed film :K

jeg er fuld af beundring - der til når vi andre (læses jeg) måske også en dag :be:
Startede med RSM 130 i sep08, er primo 2010 erstattet med 720 liter

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=31777&start=30
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Hvor det godt Michael.

- Og din sohal ser glad ud! :GO

/Flemming,

Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Helena »

Ja, føj da nogle væmmelige billeder, shame on you :campmarsh:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Mange tak :)

Akvariet køre godt igen, men det har haltet en del på det sidste da min kalkreactor har været til rep. Det gav rimelige store problemer med at holde min ca og kh med den ustabile tilførelse jeg gjorde i perioden. Da jeg satte min kalkreactor til igen var min ca kommet ned på 280 og herefter 14 dage på fuld drøn er den kommet op på 380 så den er på rette vej, min Kh er også blivet helt stabil igen :GO
Knut-Arne Berg skrev:Veldigt fint Lord Mike :happy:
Legger merke til at du haver rimelig heftig sirkulasjon i karet ditt,og spesielt i øvre lag :y
Blir ikke mye dødsoner i den tanken,he-he..
2 x Tunze 6100
1 x Tunze wavebox
1 x Tunze nano2500
1 x Tunze nano4500

Marco R skrev:Jeg ville sælge mit tv, hvis det var mit, og så ville jeg kigge på akvariet hele tiden med alt det dejlige liv :biggrin:

Det er jo smukt og en fantastisk god video :sneaky2: :clap:

Mvh. Marco
Nu er akvariet placeret lige ved siden af TVet, så jeg combi-kigger :wink:
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Nu er akvariet placeret lige ved siden af TVet, så jeg combi-kigger :wink:[/quote]

Ja så ville jeg squ hurtigt blive skeløjet :grin: *G*
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
T1000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Geografisk sted: 5500 middelfart

Indlæg af T1000 »

lækker video ... det ser sgu godt ud ...
400l akvarie med optisk front ,sump 120l, ialt 520 .bubble king 200 mini , ATI powermodul 6x54watt +2x39 wattt5,Ghl profilux plus 2,3 tunze 6055 ghl styret

Sps fragtmenter søges
Stig Hansen
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5762 Vester Skerninge

Indlæg af Stig Hansen »

Det ser bare godt ud. Må jeg have lov at spørge om din plavering af dine cirkulationspumper ???

Venlig hilsen

Stig
Venlig hilsen

Stig
Mit akvarie viewtopic.php?f=93&t=25467
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Stig Hansen skrev:Det ser bare godt ud. Må jeg have lov at spørge om din plavering af dine cirkulationspumper ???

Venlig hilsen

Stig
Har 2 søjler af keramik, 1 i hver siden. Bag disse sider der en T6100 som blæser ud gennem huller lavet i reefkeramikken til det samme. Disse pumper blæser til modsatte hjørner.

T2500 og T4500 sidder under T6100 i hvert hjørne og blæser hen langs sideruderne på akvariet.

Bagerst i venstre hjørne sider Waveboxen og blæser langs bagruden.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Hej igen

Ville såmænd bare lige fortælle om det kan betale sig at købe denne koral-tang som jeg selv har fået finger i.

Forleden dag havde jeg Torben (T) på besøg og der skulle vi knække lidt af korallerne, og i den forbindelse ville jeg tage min nye koral-tang i brug da der bla. skulle knækkes lidt Acropora. Men jeg må indrømme at den ikke var særlig bevent, simpelhen forbi den er alt for stor medmindre man har store mellemrum mellem grenene på korallen. Så for mit eget vedkomne så kan den kun bruges i få tilfælde når jeg feks skal bide 1 Acropora gren i flere bidder til fragmentering ellers spild af penge og derved kan jeg ikke anbefale denne.
Låst

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"