Jeg har supleret flere gange med 1 pose levende sand, og har ikke haft opblomstring af nogen art efter det. Jeg har bare drænet posen for vand, og kommet sandet iSimon Lillebrohus skrev:Har også tænk mig at købe dødt sand.
Men er stadig nysgerrig på hvilke erfaringer folk har med at hælde levende sand i et kørende akvarie. Jeg kunne forestille mig at man ville få en "mini indkøringsfase", muligvis en større?
Direkte jeg har ikke skyllet noget levende lige meget om det er sand eller sten da jeg mener det alt sammen skal i.Simon Lillebrohus skrev:Okay. Vaskede du sandet i saltvand før du brugte det eller tog du det direkte fra posen?
Helt enig, Ole. Men jeg er hver gang jeg har startet op med levende sand blevet overrasket over hvor meget liv det indeholder. Fabrikanten fylder formentlig ekstra ilt i ved pakning. Dertil kommer, at mange bundlevende smådyr er tolerante overfor lavt iltpartialtryk. Men sidste salgsdato SKAL tjekkes!ole kekkonen skrev:jeg ville ikke satse mine penge på dem når det engang er blevet lukket ned i en pose bliver sandet anarobisk på ingen tid og intet kan overleve det,,det også mangel på mad osv..
udelukker ikke at det kan være noget og jeg tvivler ikke på dit sand har meget liv men det har nok kommet et andet steds franbd skrev:Helt enig, Ole. Men jeg er hver gang jeg har startet op med levende sand blevet overrasket over hvor meget liv det indeholder. Fabrikanten fylder formentlig ekstra ilt i ved pakning. Dertil kommer, at mange bundlevende smådyr er tolerante overfor lavt iltpartialtryk. Men sidste salgsdato SKAL tjekkes!ole kekkonen skrev:jeg ville ikke satse mine penge på dem når det engang er blevet lukket ned i en pose bliver sandet anarobisk på ingen tid og intet kan overleve det,,det også mangel på mad osv..